اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف بررسی و لمس نزدیک مشکلات

اهالی بندرتیاب مانع از حرکت اعضای کمیسیون عمران شدند

خبرگزاری فارس: نماینده شرق هرمزگان با بیان اینکه بندر تاریخی تیاب وضعیت نامناسبی دارد و به باتلاق تبدیل شده، گفت: جمعی از اهالی این بندر با سد راه هیئت کمیسیون عمران مجلس از آنها خواستند که مشکلات این بندر را از نزدیک لمس کنند.

اهالی بندرتیاب مانع از حرکت اعضای کمیسیون عمران شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید عبدالکریم هاشمی‌نخل‌ابراهیمی ظهر امروز در حاشیه بازدید اعضا کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازدید دیروز خود و برخی از اعضای این کمیسیون از شهرستان‌های میناب و رودان اظهار داشت: دو پل بزرگ حسنلنگی و جلابی در بزرگراه بندرعباس رودان در صورت بهره‌برداری نقش مهمی را در افزایش ایمنی و بهبود تردد در این بزرگراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح احداث باند دوم بزرگراه میناب بندرعباس نیز از روند خوبی برخوردار است.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر امور ساخت 2 هزار واحد مسکن مهر در رودان دنبال می‌شود اضافه کرد: واحدهای مذکور از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و اعضا تعاونی‌های مربوطه درخواست افزایش تسهیلات به 30 میلیون را دارند.

هاشمی‌نخل‌ابراهیمی همچنین گفت: مشکلات زیرساختی به ویژه در بخش تأمین برق و آب نیز از طرف مسئولان تعاونی‌های مربوطه اعلام شد و در این راستا باید به رفع این مشکلات توجه شود.

وی از پیشرفت 40 درصدی طرح جمع آوری فاضلاب شهر میناب خبر داد و افزود: این پروژه به دلیل مشکلات اعتباری راکد مانده است.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین احداث سالن ورزشی 12 هزار نفری میناب که نیازمند 250 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل است نیز باید مورد توجه باشد.

هاشمی‌نخل‌ابراهیمی اضافه کرد: امور ساخت ورزشگاه 10 هزار نفری این شهر نیز آغاز شده است که باید برای تامین اعتبارات این ورزشگاه همت ویژه کرد.

این نماینده با اشاره به سفر هیئت مذکور به بندرتیاب افزود: این بندر تاریخی خواستار توجهی ویژه است، چرا که اگر به برخی از زیربناها در این بندر توجه شود مطمئنا رونق دوباره خود را باز خواهد یافت.

به گفته هاشمی‌نخل‌ابراهیمی اوضاع شهری در مرکز دهستان بندرتیاب به دلیل بالا بودن سطح آب و روان بودن فاضلاب‌های شهری "افتضاح" است.

وی گفت: جمعی از مردم این بندر که از سفر اعضا کمیسیون عمران به این منطقه خبر دار شده بودند، جلوی حرکت نمایندگان را گرفتند و از آنها خواستند که از نزدیک وضعیت کوچه‌ و معابر این بندر را ببینند که نمایندگان نیز موافقت کردند.

هاشمی‌نخل‌ابراهیمی اضافه کرد: همه در آنجا دیدند که وضعیت به چه ناگواری است و کوچه‌ها و معابر حالت باتلاقی گرفته است.

وی ادامه داد: توجه به بهسازی بافت فرسوده شهر میناب و احداث بیمارستان دوم این شهر که مصوب دور دوم سفر رئیس جمهور به هرمزگان است، نیز از اولویت‌های این شهرستان است.

به گفته نماینده شهرستان‌های میناب، رودان، سیریک، جاسک و بشاگرد، ردیف بودجه‌ای برای ساخت این بیمارستان حذف شده و نیاز به احیای این ردیف است.

وی ادامه داد: ساخت بزرگراه رسالت به زهوکی در میناب نیز متوفق شده است که نیازمند توجه ویژه کمیسیون عمران است.

هاشمی‌نخل‌ابراهیمی اظهار داشت: بهسازی مسیر میناب جاسک سیریک کنارک نیز مورد درخواست اهالی این منطقه است.

وی ادامه داد: کمک به شهرداری سیریک و احداث بیمارستان این شهر و همچنین توجه به احداث 41 کیلومتر راه روستایی در بشاگرد بخشی از نیازهای دیگر شرق هرمزگان است.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول