اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

توانمندی ایران بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه خیرآباد گفت: شکار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا نشان از توانمندی‌هایی می‌دهد که طی چندین سال گذشته نصیب جوانان کشورمان شده است.

توانمندی ایران بار دیگر به رخ جهانیان کشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت الاسلام جعفر محسن زاده در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته، به اعمال و کردار انسان‌ها پرداخت و با اشاره به آیاتی از کتاب خدا همگان را به این امر مهم سفارش کرد.

امام جمعه خیرآباد در این ارتباط اظهار داشت: اعمال انسان‌ها در طول حیات به‌عنوان مهمترین رکن در جهت رسیدن به قرب الهی است، بنابراین باید در انجام امور محوله چه از لحاظ دینی و چه از لحاظ رفتار انسانی آن‌گونه عمل کنیم که خشنودی حضرت حق را به‌دنبال داشته باشد.

وی گفت: در بحث رفتاری سه محور مورد تائید است که می‌توان از نیت خالصانه قبل از شروع، حین عمل و بعد از عمل یاد کرد.

امام جمعه خیرآباد افزود: در بعدهای مد نظر، انسان قبل از اینکه در عمل وارد شود باید خدا را لحاظ کند و غیر خدا را از نظرها دور کند، همچنین در حین عمل باید مراقب باشیم غیر خدا را داخل نکنیم و در مرحله سوم وقتی انجام عمل به پایان رسید کاری نکنیم که ثواب عمل نیک با انجام رفتارهای غیر انسانی از بین برود.

حجت‌الاسلام محسن زاده در پایان خطبه‌های اول با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید گفت: باید عمل نیک را سرلوحه کار قرار داد زیرا راه طولانی در پیش داریم ؛ چرا که اعمال ما در آخرت مورد محاسبه قرار می گیرد و باید در صحنه قیامت 50 هزار سال با کردار خود زندگی نماییم.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه در وصف امام سجاد (ع) که مصادف با سالروز شهادت این بزرگ مرد کربلا بود، گفت: امام سجاد (ع) مصداق بارز حق‌گویی و شجاعت است و می‌توان از شیوه زندگی این بزرگوار الگو برداری کرد.

امام جمعه خیرآباد ادامه داد: زندگی امام سجاد (ع) سرتاسر الگوی ماست و می توان با فراگیری خصوصیات رفتاری و اخلاقی ایشان به مراحل عبودیت کامل برحق دست یافت.

حجت الاسلام محسن زاده بیان داشت: درسی که ما از تاریخ زندگی این امام همام می گیریم لزوم زنده نگاه داشتن یاد و خاطره عاشورا است ، چرا که می تواند انسان را به سوی اجرای عبرت‌های عاشورا در زندگی رهنمون سازد.

وی سپس با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از تعهد ما به اسلام می هراسند و بر همین اساس هر روزه سعی می کنند با از پیش رو برداشتن دانشمندان و علمای ما جهت سست کردن پایه و اساس نظام گام بردارند ولی باید گفت راست قامتان نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از گذشته توانمندی خود را به رخ مستکبران جهان می کشند.

امام جمعه خیرآباد افزود: آنان با ترور و به قول خودشان با از میان برداشتن صاحب اندیشان سعی در تضعیف اسلام می کنند ولی از این غافلند که هر روزه ایران عزیزمان در حال پرورش نخبگانی است که می‌توانند با عزم راسخ خود همواره به مبارزه با ظالمان جهان در عرصه علم ، فرهنگ و دین بپردازند.

حجت السلام محسن زاده گفت: شکار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا نشان از همان توانمندی‌هایی می‌دهد که طی چندین سال گذشته نصیب جوانان کشورمان شده و این امر موجب درماندگی مستکبران جهانی شده است.

وی ادامه داد: حال با گذشت نزدیک به یک‌سال تاریخ مجدد تکرار شده و دومین هواپیمای جاسوسی و بدون سرنشین سردمدار استکبار جهانی به دام سلحشوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتاد تا بار دیگر توانمندی ایران اسلامی به رخ کشیده شود.

امام جمعه خیرآباد بیان کرد: این رخدادها نشان از قابلیت و ظرفیت‌هایی دارد که با تشدید تحریم‌ها به وضوح نمایان شده است.

حجت السلام محسن زاده در پایان تصریح کرد: پیشرفت در عرصه‌های مختلف نشان از این دارد که تبدیل تحریم‌ها و فشارها منجر به فرصتی برای اعتلا و عزت ایران اسلامی دارد‌. 

انتهای پیام/2462/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول