اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرزند آیت‌الله بهجت:

دوری از گناه بال پرواز به انسان می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرزند آیت‌الله بهجت گناه را مانند یک میکروب خطرناک برای بدن مضر دانست و گفت: دوری از گناه بال پرواز به انسان می‌دهد و انسان پاک آماده پرواز به سوی خداوند تبارک و تعالی است.

دوری از گناه بال پرواز به انسان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بهجت فومنی ظهر امروز در همایش «مرد آسمانی» در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: انسان تا طعم آتش را نچشد از مضرات آن با خبر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه آیت الله بهجت از دوران کودکی به سراغ گناه نرفت، گفت: آیت الله بهجت با عبادت‌های زیاد در دوران کودکی گناه و مضرات آن را می‌دید و لمس می‌کرد لذا از‌‌ همان دوران به سراغ گناه نرفت.

بهجت فومنی با بیان اینکه آیت الله بهجت معصومیت دوران کودکی خود را حفظ کرد بیان نمود: کودک وقتی متولد می‌شود دارای یک معصومیت و پاکی درون است و به همین خاطر ما کودکان را دوست داریم.

فرزند آیت‌الله بهجت خاطر نشان کرد: معصیت انسان را سنگین می‌کند و مانند کسی می‌شود که وزنه‌های سنگینی به بدنش ببندیم و از او بخواهیم از پله‌های یک ساختمان بالا برود.

بهجت فومنی قرآن را کتاب مهندسی زندگی بشر عنوان کرد و آن را وسیله تدبر انسان دانست و گفت: این هدیه آسمانی برای اداره شیوه زندگی بشر نازل شده و خداوند منان این کتاب را ابزاری برای فکر کردن انسان قرار داده تا به آن مقصدی که نظر اوست برسد.

وی در ادامه به بیان چگونگی رسیدن حضرت ابراهیم (ع) به مقام امامت و خلیل شدن پرداخت و گفت: این پیامبر گرامی در قضیه قربانی کردن حضرت اسماعیل (ع) فقط در این مسیر قرار گرفت و خدا عمل او را پذیرفت و به او مقام امامت و خلت داد و دعایش را مستجاب کرد.

فرزند آیت الله بهجت افزود: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در پیروی از امر خداوند منان، آنچه را داشت به آستان مقدس دوست تقدیم کرد و خم به ابرو نیاورد.

بهجت فومنی امام حسین (ع) را یک الگوی بر‌تر زندگی انسان معرفی کرد و گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) فقط برای گریه و عزاداری نیست بلکه باید از ایشان درس ایثار و از جان گذشتگی آموخت.

وی مرگ را یک حیات ابدی عنوان کرد و افزود: زندگی ما لایتناهی است و ما آمده‌ایم تا خود را برای یک زندگی جاودانه بسازیم.

انتهای پیام/2247/ر/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول