اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

شهرک صنعتی «پاتله» شهرضا منطقه ویژه اقتصادی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرضا گفت: شهرک صنعتی «پاتله» شهرضا با ایجاد صنایع تبدیلی و صنعتی همچون نفت، گاز و پتروشیمی می‌تواند منطقه ویژه اقتصادی شود.

شهرک صنعتی «پاتله» شهرضا منطقه ویژه اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید محمدباقر محمدی در نشست خبری با سفیران خبر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، به ارائه گزارشی از مصوبات سفرهای ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان شهرضا 183 مصوبه در سه دوره سفر ریاست جمهوری داشته است که 78 مصوبه مربوط به دور نخست، 70 مصوبه دور دوم و 35 مصوبه دور سوم داشته است.

وی عنوان کرد: از مجموع مصوبات دور نخست 55 مورد محقق شده که 9 مورد اجرایی نشده و بقیه در دست اقدام است.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: از 70 مصوبه دور دوم، 25 مصوبه اجرایی،14 مصوبه محقق نشده و 31 مصوبه در دست اجرا است.

این مسئول ادامه داد: از مجموع 35 مصوبه دور سوم نیز 9 مورد اجرایی و 10 مورد اجرایی نشده و 16 مورد نیز در حال اجرا است.

محمدی به مهم‌ترین فعالیت‌های صنعتی شهرضا اشاره و گفت: شهرضا به لحاظ موقعیت صنعتی رتبه دوم استان و در حوزه پتروشیمی رتبه نخست استانی را دارد.

وی با بیان اینکه شهرضا از 11 استان کشوری صنعتی‌تر است، افزود: حدود 400 واحد تولیدی فعال در شهرستان شهرضا با بکارگیری حدود 10 هزار نفر توانسته اشتغال مستقیم ایجاد کند، همچنین توانسته رشد سرمایه‌گذاری در واحد تولیدی را افزایش دهد و ما شاهد رشد چشمگیر صنعتی شدن در شهرضا هستیم.

این مسئول ابراز داشت: شهرضا توانسته است مقام نخست جذب سرمایه‌گذاری استان را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که مجموع طرح‌های در دست اقدام بخش صنعت شهرضا حدود 709 مورد است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه 35 مورد از طرح‌های صنعتی 76 درصد تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: با ایجاد 35 واحد صنعتی 147 هزار نفر می‌توانند اشتغال مستقیم داشته باشند.

وی ادامه داد: 55 واحد از این واحدها نیز 51 درصد تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که حدود هزار و 843 نفر اشتغال زایی نمودند.

محمدی با بیان اینکه حدود 115 واحد صنعتی پروانه تاسیس گرفته‌اند، اضافه کرد: حدود 85 واحد نیز با رشدی نزدیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

فرماندار شهرضا به سفر هفته گذشته استاندار اصفهان به شهرستان شهرضا اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که برگزار شد، نقطه عطفی در حوزه صنعت شهرستان رقم خورد و منطقه ویژه اقتصادی «پاتله» شهرضا با 300 هکتار به عنوان منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شد که مطالعات احداث آن آغاز شده است.

این مسئول تأکید کرد: تا کنون سازمان مسئول را با سرمایه گذاران در چهار بخش نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد انتخاب کرده‌ایم که بتواند بخشی از تولید ملی را از تبدیل نفت خام به صنایع تبدیلی و پایین دستی انجام دهد.

 

وی متذکر شد: این طرح به عنوان یک مجموعه عظیم اقتصادی می‌تواند ما را از لحاظ واردات کالا در حوزه نفت و صنایع تبدیلی بی نیاز کند، چنانکه یک «عسلویه کوچک» است.

فرماندار شهرضا اذعان داشت: منطقه ویژه اقتصادی شهرضا به شکلی است که با حضور سرمایه گذاران اقصی نقاط استان در فاز تکمیلی این طرح می‌تواند 20 هزار اشتغال ایجاد کند.

انتهای پیام/2301/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول