اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

مرمت مسجد سید علی آقا بازار تبریز در 8 ماه

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، مرمت مسجد سید علی آقا بازار تبریز را هشت ماه عنوان کرد و گفت: بیش از 250 میلیون تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی مسجد سید علی آقا هزینه شده است.

مرمت مسجد سید علی آقا بازار تبریز در 8 ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی در بازدید معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی از روند پیشرفت پروژه‌های مرمتی بازار تبریز و بهره‌برداری از مسجد سید علی آقا این بازار جهانی با اشاره به مرمت مسجد سید علی آقا اظهار داشت: مرمت ایوان طبقه اول، حفظ ایستایی طاق‌ها و استحکام‌بخشی دیوار مشرف به کوچه طبق الگوی تاریخی و با استفاده از آجرهای سنتی بخشی از بازسازی‌های این مسجد به شمار می‌رود.

این مسئول افزود: مرمت هشتی مسجد، ورودی زنانه، بدنه مشرف به حیاط و ازاره‌های سنگی و سبک‌سازی سقف ضلع غربی از دیگر اقدامات مرمتی انجام گرفته در مسجد سید علی آقا بازارچه شتربان است.

محمدی با اشاره به قدمت قاجاری مسجد سید علی آقا، آن را دارای هشت ستون سنگی خواند و گفت: بخش‌های شمالی، شرقی و غربی مسجد ایوان‌دار و دارای طاق کلیل بوده و از دو بخش زنانه و مردانه تشکیل شده است.

وی، مدت زمان مرمت این مسجد را هشت ماه عنوان کرد و یادآور شد: بیش از 250 میلیون تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی مسجد سید علی آقا هزینه شده است.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی نیز در مراسم افتتاح این مسجد اظهار داشت: فضای معنوی بازار تبریز از دیرباز تاکنون با وجود مساجد تاریخی متعدد برجسته و ممتاز بوده است.

میرتاج‌الدینی ثبت بازار تبریز در فهرست آثار جهانی یونسکو را یکی از افتخارات دولت دهم خواند و گفت: ثبت جهانی این بازار در حفظ و صیانت از سنت و تاریخ دینی و اسلامی آن بسیار بوده است.

وی با اشاره به رضایت بازاریان و اصناف از مرمت بازار و اجرای تاسیسات در آن خاطرنشان کرد: مساجد یکی از مهم‌ترین عناصر بازار جهانی تبریز به شمار می‌روند که با مرمت اصولی و متعهدانه آنها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توانسته زیبایی‌های معماری اسلامی و معنوی بازار را حفظ کند.

یادآور می‌شود، معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی با حضور در بازار جهانی تبریز به همراه معاون پشتیبانی استاندار آذربایجان‌شرقی و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از روند پیشرفت پروژه‌های مرمتی این بازار بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول