خیبر بیدارپور در حاشیه بازدید از برخی محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد در گفتوگو با خبرنگار فارس در یاسوج عمده مشکلات جادهای را در بخش راهداری مربوط به عدم رعایت قوانین ترافیکی در خصوص رمپهای ورودی راههای فرعی به اصلی، نبود زیرگذرهای باکسی در موقعیتهای مسکونی در راههای اصلی، ورود و اتصال غیر اصولی راههای روستایی به راههای شریانی و نیاز به اصلاح و ایجاد دوربرگردان در راههای استان ذکر کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفتن این استان در مرکز ثقل راههای کشور را یادآور شد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان تکمیل کننده کریدر راههای جنوب و جنوبغربی کشور به مرکز و شمال موجب شده حجم بالایی از ترافیک خودرویی اعم از سبک و سنگین و وسایل ترانزیتی از آن عبور کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون شهر یاسوج به عنوان یک بارانداز و توقفگاه شناخته شده است به همین منظور جادههای ارتباطی از جمله اتصالات روستایی به اصلی نیاز به ساماندهی و نظارت کیفی بیشتری دارند.
بیدارپور اظهار داشت: این ادارهکل در حوزه مدیریت راهداری با تشکیل جلسات متعدد و آسیبشناسی نقاط ضعف و قوت راهداری صورت گرفته و برای بالا بردن سطح کیفی در سرویسدهی خدمات جادهای استان برنامهریزی مدون و اصولی را در دستور کار قرار میدهد.
این مسئول فصول راهداری را در چهار بخش زمستانه، نوروزی، تابستانه و پاییزه برشمرد و گفت: با پایان کار راهسازی در استان با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و بارشها، طبق زمانبندی مرکز مدیریت راههای استان عملیات راهداری شروع خواهد شد و در این راستا محدودیتهای ترافیکی در راههای اصلی و شریانی را به همراه خواهد داشت.
وی با ابراز انتظار از پیمانکاران برای همکاری بیشتر در محورهای پرترافیک استان که فعالیت راهسازی داشتهاند، خواستار شد: پیمانکاران با تشدید علائم راهنمایی و رانندگی و خصوصاً شانه جادهها و گودبرداریها اقدامات اساسی برای رفع خطر انجام دهند.
بیدارپور به کارهای مهمی که در دست اقدام است اشاره کرد و گفت: عملیات طراحی و مطالعه جامع توسط مهندسین مشاور جهت رمپهای ورودی راههای فرعی به اصلی و ایجاد زیرگذرهای باکسی در موقعیتهای مسکونی پرتردد در راههای اصلی و همچنین اتصال اصولی راههای روستایی به شریانی و اصلاح دوربرگردان در بزرگراههای استان را در دستور کار قرار دادهایم.
انتهایپیام/2571/م/پ3003