اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

استراتژی مدیریت جامع حوزه‎های آبخیز باید به خوبی تدوین شود

خبرگزاری فارس: معاون سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: استراتژی مدیریت جامع حوزه‎های آبخیز باید به خوبی تدوین شود.

استراتژی مدیریت جامع حوزه‎های آبخیز باید به خوبی تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پرویز گرشاسبی ظهر امروز در دومین روز از کارگاه تخصصی مدیریت جامع حوزه‎های آبخیز کشور در گرگان اظهار داشت: تدوین استراتژی مدیریت جامع حوزه‎های آبخیز، ظرافت خاصی می‎خواهد و ساز و کار مناسبی را می‎طلبد، زیرا تجارب شکست در گذشته وجود داشته و الان که در میانه راه هستیم، سطح انتظارات از این طرح بسیار بالاست و لذا باید طرح فعلی خروجی خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در تصمیم‎گیری این مبحث، همه بخش‎های دولتی، مردم و دست‎اندرکاران حوزه‎های آبخیز شریک هستند، از این رو به ظرفیت‎سازی بزرگی در بخش‎های اجرایی نیاز دارد که باید از همه توانمندی‎ها در سطح کشور استفاده شود.

گرشاسبی ادامه داد: در طرح مدیریت جامع باید الگویی تدوین شود که منابع پایه و نیز انسان (بهره‎برداران) نباید دچار فقر شوند و یکی از ضروریات در این زمینه، داشتن استراتژی کمی است زیرا تاکنون مبانی تئوریک گفته شده و اطلاعات پایه منابع طبیعی کشور جمع‎آوری شده و اکنون نیاز به توجه به لایه‎های انسانی است که باید نقش انسان در تخریب و احیا‌ بررسی و نیز رابطه‎اش با طبیعت طوری ترسیم شود که بهره‎برداری متعادل اتفاق بیافتد.

معاون سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به 15 آذر روز جهانی خاک افزود: خاک از عناصر اربعه است که ویژگی‎های اجتماعی و اقتصادی دارد و محل زندگی ما و تولید گیاهان را شامل می‎شود ولی از مبحث خاک امروز غافل مانده‎ایم.

وی تصریح کرد: در سند 1404 باید با توجه به همین منابع موجود آب و انجام عملیات‎های اصلاحی روی خاک استحصال آب را بالا ببریم و معتقد هستیم در سند توسعه کشور باید به بحث آب توجه اساسی شود.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول