اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران:

طرح جامع مدیریت سیلاب، تدبیری برای کاهش خطرات سیل است

خبرگزاری فارس: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طرح جامع مدیریت سیلاب، تدبیری پیشگیرانه برای کاهش خطرات ناشی از سیل است.

طرح جامع مدیریت سیلاب، تدبیری برای کاهش خطرات سیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، محمدرضا عراقی در نشست مشترک اعضای کمیسیون برنامه بودجه و عمران مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعزامی از وزارت نیرو و سازمان جنگل‎ها و مراتع کشور، معاونت برنامه‎ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در محل استانداری گلستان اظهار داشت: با تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب می‎توانیم با اقدامات مختلفی نظیر تعیین حد بستر، ساماندهی رودخانه، آبخیزداری و همچنین عملیات غیرسازه‎ای به رفع مسائل موجود در این بخش بپردازیم.

وی افزود: زمانی که مسیر رودخانه با ساخت و سازهای غیرمجاز مسدود می‎شود در واقع با این کار جلوی آب گرفته شده و مانع از ادامه مسیر درست آن می‎شود و طبیعی است که این امر خسارات زیادی را وارد می‎سازد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح کرد: انحراف مسیر رودخانه و تعرض به حدود آن، زاییده عملکرد امروز و دیروز نیست و از سال‎های دور همواره چنین مسئله‎ای وجود داشت.

عراقی اذعان داشت: بنابراین برای حل این معضل از سال 1376 ردیفی متمرکز در وزارت نیرو به نام تعیین حد بستر و حریم رودخانه‎ها و ساماندهی رودخانه‎ها در نظر گرفته شده که هدف آن تعیین حد بستر و حریم 66 هزار و 500 کیلومتر از رودخانه‎های کشور است.

وی بیان داشت: از این مقدار 20 هزار کیلومتر آن در اولویت اول، 10 هزار کیلومتر در اولویت دوم و 36 هزار و 500 کیلومتر آن در اولویت سوم قرار دارد.

حد بستر 34 هزار کیلومتر از رودخانه‎ها تعیین شده است

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: در حال حاضر حد بستر 34 هزار کیلومتر از رودخانه‎ها تعیین شده است که بعد از عملیات رپرگزاری و تامین اعتبار از منابع مختلف، برای عملیات ساماندهی، آزادسازی و استفاده بهینه از آن اقدام خواهد شد.

عراقی ضمن اشاره به اختصاص بیشترین ردیف اعتباری به گلستان و در اولویت بودن این استان گفت: با توجه به حادثه‎خیز بودن گلستان، از سال 1378 هر ساله برای تعیین حد بستر اعتبار خاصی برای این استان در نظر گرفته شده است که امسال نیز سهم آن از این اعتبار به میزان 25 میلیارد ریال بوده است.

حد بستر و حریم  1100 کیلومتر از رودخانه‎های گلستان تعیین شد

وی عنوان کرد: تاکنون حد بستر و حریم یک هزار و 100 کیلومتر از 2 هزار و 700 کیلومتر از رودخانه‎های استان گلستان تعیین شده است که چنین امری در کشور بی‎نظیر است.

عراقی با اشاره به اهمیت سدسازی در کنترل سیلاب تصریح کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‎خواهیم ردیف اختصاصی برای طرح جامع سیلاب در نظر گرفته و به جانمایی هر چه بهتر آن کمک کنند.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول