اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

بیش از 38 هزار دانش‌آموز دختر زیر پوشش طرح آهن‌یاری قرار دارند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بیش از 38 هزار دانش‌آموز دختر در شهرستان‌های زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان در طرح آهن‌یاری قرار دارند.

بیش از 38 هزار دانش‌آموز دختر زیر پوشش طرح آهن‌یاری قرار دارند

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: طرح آهن‌یاری از ابتدای سال در مدارس دخترانه در حال اجراست.

وی افزود: در این طرح هر هفته یک قرص آهن به دانش‌آموزان داده می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌ها طرح آهن‌یاری ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه بوده است اما ما این طرح را در مدارس ششم ابتدایی نیز اجرا می‌کنیم.

جعفری تصریح کرد: در مجموع و در پنج شهرستانی که زیر نظر دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، ماهشهر و بندرامام و هندیجان هستند 38 هزار و 767 دانش‌آموز تحت پوشش طرح آهن‌یاری قرار دارند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 20 هزار و 183 نفر از دانش‌آموزان مقطع ششم و 18 هزار و 584 دانش‌آموز در مقطع متوسطه در این طرح قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان‌کرد: طرح آهن‌یاری مدارس دخترانه به مدت 16 هفته تا پایان سال ادامه خواهد یافت.

جعفری افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح یادآوری مشکل کمبودآهن به دانش‌آموزان و آموزش راه‌های پیشگیری از فقر آهن است.

وی گفت: استفاده از مرکبات، پرتقال و گوجه فرنگی مهم‌ترین راه‌های افزایش آهن در بدن و مصرف همزمان کلسیم و لبنیات و همچنین مصرف زیاد چای از مواردی است که منجر به کاهش آهن در بدن خواهد شد.

انتهای پیام/72008/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول