اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظارت سازمان صنعت و معدن خراسان‌رضوی:

نیاز به واردات گوشت منجمد گوسفندی در خراسان ‌رضوی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظارت برکالا صنعت و معدن خراسان‌رضوی گفت: در سال گذشته 60 تن عرضه روزانه دام سبک بوده که در امسال به 90 تن افزایش یافته و نیاز به واردات گوشت منجمد در دام سبک در خراسان‌رضوی نداریم.

نیاز به واردات گوشت منجمد گوسفندی در خراسان ‌رضوی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا رجوعی صبح امروز در کمیسیون تنظیم بازار در استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: عملکرد کشتارگاه صنعتی مشهد در هشت ماهه امسال 49 درصد در کشتار دام سبک، نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

رئیس اداره نظارت برکالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی افزود: در خراسان‌‌رضوی 22 درصد رشد کشتار دام سبک و 29 درصد رشد کشتار دام سنگین بوده است.

رجوعی خاطر نشان کرد: در هشت ماهه سال گذشته 123 هزار دام سبک از خراسان‌رضوی خارج شده و امسال 74 هزار خروجی دام سبک از استان بوده است اما در دو ماهه اخیر خروج دام نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است.

وی با اشاره به عرضه روزانه دام در سال گذشته گفت: در سال گذشته 60 تن عرضه روزانه دام سبک بوده که در امسال به 90 تن افزایش یافته و نیاز به واردات گوشت منجمد در دام سبک در خراسان‌رضوی نداریم.

رئیس اداره نظارت برکالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی تاکید کرد: قیمت گوشت گوسفندی در خراسان‌رضوی از متوسط کشوری و هفت استان کشور کمتر است و این کاهش قیمت به خاطر افزایش عرضه است.

رجوعی یادآور شد: امسال عرضه گوشت گاو نسبت به سال گذشته 10 تن کاهش داشته که در تامین گوشت دام سنگین نیاز به واردات گوشت منجمد وجود دارد.

وی افزود: از ابتدای سال به‌ویژه از تیر ماه قیمت گوشت دام سنگین به علت کاهش عرضه افزایش داشته است.

در ادامه رضا جمشیدی، معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به تفاوت قیمت گوشت گاو و گوسفند گفت: قیمت گوشت گاو و گوساله از گوسفند در خراسان‌رضوی بالاتر است.

وی خاطر نشان کرد: قیمت گوشت گاو و گوساله در مشهد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است و این در صورتی است که با وجود کاهش 10 درصدی عرضه گوشت دام سنگین از استان دام خارج می‌شود و روند خروج افزایش نیز یافته است.

انتهای پیام/70001/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول