اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی کشور خبر داد

کاهش 30 درصدی ورود موادمخدر به کشور/ جرایم جدید در ایران روند توسعه‌ای ندارد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کاهش 30 درصدی ورود موادمخدر به کشور خبر داد.

کاهش 30 درصدی ورود موادمخدر به کشور/ جرایم جدید در ایران روند توسعه‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل احمدی مقدم صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: بر اساس آمارهای سازمان ملل در یک دهه قبل 62 درصد از موادمخدر افغانستان به ایران وارد و از داخل کشور ما به بازارهای مصرف توزیع می‌شد که این آمار در حال حاضر به 30 درصد تقلیل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مرزهای خاکی انسداد خوبی پیدا کرده است، ابراز داشت: بازارهای مصرف جدیدی باز شده از جمله مسیر آسیای میانه، کشور افغانستان، دریا و ... که از آن راه‌ها موادمخدر انتقال داده می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور افزود: روسیه بالغ بر 6 میلیون معتاد دارد که میزان زیادی از موادمخدر افغانستان را به خود اختصاص می‌دهد.

احمدی‌مقدم یادآور شد: متأسفانه امسال در افغانستان سطح زیرکشت موادمخدر افزایش یافته، البته نیروی انتظامی نیز در فعالیت‌های خود اندکی نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات موادمخدر را داشته است و خوشبختانه ورود موادمخدر خطرناک تا حد خوبی کاهش یافته است.

وی ابراز داشت: در حوزه موادمخدر صنعتی که بخشی در کشور تولید می‌شود، خوشبختانه هم تشکیلات خوب بوده و همچنین مجازات‌های قاطعی اعمال شده است که توانسته تا حد زیادی روند پیشرفت موادمخدر صنعتی را متوقف کند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی و علوم، مجرمان از این وسایل در راستای نیات منافع خود استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: طبیعتا نیروی انتظامی نیز همواره سعی کرده خود را به ابزار و فناوری‌های جدید مجهز کند تا عقب نماند و از مردم در برابر تبهکاران و مجرمانی که مجهز به این امکانات هستند، حمایت کند.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه در همه موارد خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، متذکر شد: هر چند جرایم جدید از جمله جرایم فضای مجازی، شرکت‌های هرمی، کلاهبرداری‌های جدید در کشور ما در ابتدای ورود وسعت داشته اما به سرعت مهار شده و الحمدالله شاهد هستیم این جرایم در کشور ما در قیاس با سایر کشورها روند توسعه‌ای ندارد.

وی بیان داشت: در کشور جرایم جنایی از قبیل گروگانگیری، قتل، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی شاهد کاهش‌های مستمر، آرام و تدریجی در دهه گذشته بوده‌ایم که امید است این روند تداوم داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور از برنامه نهضت عمرانی تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور خبر داد و اظهار داشت: ظرف سه سال آینده بنا داریم تا ساختمان‌های قدیمی را نوسازی کنیم ولی یکی از مشکلات اساسی در استان‌های شمالی موضوع زمین است یعنی اگر زمینی را هم خریداری کنیم، تغییر کاربری آن مشکل است.

احمدی‌مقدم اضافه کرد: منابع پایداری برای برنامه مذکور از محل تبدیل اراضی و املاک موجود به ساختمان‌های جدید پیش‌بینی شده البته استان گلستان در گذشته به دلیل اینکه تأسیسات زیادی نداشته است لذا از ابنیه کل کشور استفاده شد تا ضعف منابع در این زمینه برای این استان گلستان مرتفع شود.

انتهای پیام/2307/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول