اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران تأکید کرد

تألیف کتاب با محوریت شهدا، زمینه‌ساز انتقال پیام ایثارگری

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران گفت: بهترین راه انتقال پیام شهدا و ماندگاری آن در ذهن نسل سوم و نسل‌های بعد نوشتن کتاب و خاطرات این شهیدان است.

تألیف کتاب با محوریت شهدا، زمینه‌ساز انتقال پیام ایثارگری

‌حاج‌میرزا سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهید طالبیان در همدان، در ارتباط با خصوصیات اخلاقی شهید طالبیان اظهار داشت: شهید طالبیان خصوصات بارز و برجسته‌ای را دارا بود به طوری که هر کس که در نخستین برخورد با ایشان، جذب اخلاق و رفتار ایشان می‌شدند.

وی ادامه داد: شهید طالبیان یکی از افراد مبارز قبل از انقلاب علیه رژیم طاغوت و سرگروه و مسئول عقیدتی گروه ابوذر نهاوند بوده که خودشان هم سال‌ها در زندان به سر برد تا همزمان با پیروزی انقلاب ایشان آزاد شدند.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران تصریح کرد: ایشان چهره شناخته شده برای مقام معظم رهبری هستند چرا که در دیدار مسئولان با رهبری در آغاز کنگره سرداران، فرماندهان و 8 هزار شهید استان همدان، مقام معظم رهبری در نخستین کلامشان شهید طالبیان را جویا شدند و سراغشان را گرفتند.

وی با بیان اینکه شهید طالبیان یک الگو و انسان وارسته در هر شرایطی بودند، خاطر نشان کرد: ایشان دارای سجایای اخلاقی بسیار بودند به خصوص اینکه در اهمیت دادن به نماز اول وقت لحظه‌ای غفلت نمی‌کردند.

سلگی تأکید کرد: زمانی که شهید طالبیان در جبهه حضور داشتند بر قلب‌ها حکومت می‌کردند و با وجود اینکه خودشان را یک بسیجی ساده می‌پنداشتند اما در همه حال یک فرمانده خوب، متدین و الگو بودند.

 

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران ادامه داد: شهید طالبیان با روحیه جهادی که داشت یک بسیجی همیشه داوطلب در جبهه‌های جنگ و انسانی نترس و واقف به جهاد در همه عرصه‌ها بودند.

وی یادآور شد: شهید طالبیان در امر دین و پرداخت خمس و زکات و به خصوص مسائل حلال و حرام بسیار حساس بودند که این امر باید مد نظر باشد.

سلگی بهترین راه معرفی شهیدان و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل سوم نوشتن کتاب درباره شهدا عنوان کرد و افزود: بهترین راه انتقال پیام شهدا و ماندگاری آن در ذهن نسل سوم و نسل‌های بعد نوشتن کتاب و خاطرات این شهیدان است.

مشاور استاندار همدان در امور ایثارگران در پایان سخنانش گفت: بیان خصائل شهدا توسط همرزمانشان در قالب‌های مختلف، بیان سیره آنان در دانشگاه‌ها و مدارس برای نسل‌ سوم تأثیرگذار است که باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/89007/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول