اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد کرمان:

ایجاد بنگاه‌های کوچک مشاغل خانگی ‌ضروری است

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی استان کرمان گفت: ایجاد بنگاه‌های کوچک مشاغل خانگی با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و تحریم‌ها موثر و ضروری است.

ایجاد بنگاه‌های کوچک مشاغل خانگی ‌ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، وحید میرزایی ظهر امروز در همایش توانمندسازی و خودکفایی 4 هزار و 200 خانوار زیر پوشش کمیته امداد کرمان اظهار داشت: کمیته امداد استان کرمان محوریت برنامه‌های خود را بر اشتغال گذاشته و سعی دارد در این راستا به ندای رهبری لبیک بگوید.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر کمیته امداد استان کرمان در زمینه اشتغال بیان داشت: کمیته امداد توقفگاه خوبی برای توانمندسازی افراد فراهم کرده است، اما برای کسانی که قصد دارند مدت زمان طولانی زیر پوشش باشند، منزل‌گاه مناسبی نیست.

میرزایی افزود: زیرپوشش بودن دائمی افراد در دراز مدت فقر را در ذهن افراد نهادینه می‌کند و رویکرد جدید کمیته امداد نیز این مسئله را نمی‌پذیرد.

وی تصریح کرد: توانمندی در کمیته امداد به سه شکل توانمندی فکری، اجتماعی و اقتصادی است که در این راستا آموزش خانواده‌ها در راستای اصلاح الگوی زندگی، توسعه بیمه اجتماعی و ازدواج، توسعه طرح اکرام کاریابی و اشتغال مدنظر است.

میرزایی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور کمک به خانواده‌ها باید به گونه‌ای باشد که در برابر تحریم از پا نیفتند، گفت: یکی از این راه‌ها ایجاد بنگاه‌های کوچک مشاغل خانگی است.

وی با اشاره به حضور 2 هزار بافنده فرش زیر پوشش کمیته امداد در کرمان ابراز داشت: طی سال گذشته یک میلیارد تومان از این طریق برای مددجویان کمیته امداد درآمدزایی شده است.

میرزایی افزود: از امروز به طور همزمان 100 طرح اشتغال خانگی تولید کود ورمی کمپوست در شهرستان رفسنجان آغاز می‌شود. 

وی ابراز داشت: 20 خانواده کوهبنانی نیز به پرورش یک گونه بز با نژاد فرانسوی مشغول می‌شوند که با توجه به تولید روزانه پنج کیلو شیر و تولید‌مثل بالا درآمد خوبی عاید مددجویان می‌شود.

انتهای پیام/80017/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول