اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان اعلام شد

برگزاری جشن خودکفایی مددجویان کردستان تا پایان سال

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: جشن خودکفایی 5 هزار خانوار مددجوی زیرپوشش این نهاد تا پایان سال‌جاری برگزار می‌شود.

برگزاری جشن خودکفایی مددجویان کردستان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان که در سالن دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی اقدامات مناسبی برای مددجویان استان صورت گرفت و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان تعهد این نهاد در بحث ایجاد اشتغال سه هزار و 200 مورد بود که اکنون حدود 11 هزار پرونده مددجویان متقاضی طرح‌های خوداشتغالی آماده دریافت تسهیلات است.

وی افزود: در صورتی که بانک‌های عامل زمان پرداخت تسهیلات را به کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کنند در آن واحد متقاضیان خوداشتغالی صاحب پرونده‌ به بانک معرفی خواهند شد.

موسی‌نژاد همچنین از امضای تفاهم‌نامه با پنج بانک استان برای پرداخت وام اشتغال مددجویان خبر داد و گفت: توزیع اعتبارات شهرستانی بانک‌های عامل نیز انجام شده است.

وی همچنین از تخصیص 20 درصدی اعتبارات و منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها در ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد بر اساس قانون بودجه‌ای که در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده است، خبر داد.

موسی نژاد در ادامه به رشد 60 درصدی اعتبارات اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اشاره کرد و گفت: امسال در این نهاد سه برابر، تعهدات اشتغال آماده اجرا است که با اعلام بانک‌ها زمینه تحقق آن مهیا خواهد شد.

وی تعداد کل درخواست‌های متقاضیان اشتغال از ابتدای سال‌جاری تا کنون را 12 هزار و 650 مورد عنوان کرد و گفت: ‌تاکنون برای 10 هزار و 900 نفر از این تعداد پرونده تشکیل شده و در سامانه رصد ثبت شده است.

موسی نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمنامه‌های منعقد شده فی‌مابین اداره‌کل کمیته امداد امام ‌خمینی (ره) کردستان و بانک‌های عامل در استان بیش از 240 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خرد و 65 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان سهم صندوق حمایت از اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال را 40 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار به منظور ایجاد 600 فرصت شغلی اختصاص یافته است.

وی با قدردانی از بانک‌های عامل در زمینه همکاری خوب آنها با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، خواستار استمرار این حرکت به منظور خودکفا کردن مددجویان شد.

انتهای پیام/79002/م/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول