اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

توسعه انبار نفت بجنورد براساس مصوبه دولت است

خبرگزاری فارس: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: توسعه انبار نفت بجنورد براساس مصوبه هیئت دولت در سفرهای استانی و برای افزایش رفاه و آسایش ساکنان این شهر و حومه صورت گرفته است.

توسعه انبار نفت بجنورد براساس مصوبه دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، پیرو انتشار خبری از نشست پدافند غیر‌عامل خراسان شمالی درباره ایجاد مخازن سوخت جدید در بجنورد بدون مجوز است، جوابیه‌ای به دفتر خبرگزاری فارس در خراسان شمالی ارسال کرد.

در این جوابیه آمده است: پیرو خبر مندرج در تاریخ دوم آبان‌ماه امسال در آن خبرگزاری وزین با عنوان ایجاد مخازن سوخت جدید در بجنورد بدون مجوز است، به استحضار می‌رساند؛ انبارهای نفت بخشی از تأسیسات تابعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های ایران هستند که برای دریافت، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز بخش‌های مختلف مصرفی نظیر صنایع، کشاورزی، خانگی، حمل و نقل و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به اینکه این تأسیسات نفتی بیشتر نیازهای شهری را تأمین می‌کنند، در دسته خدمات پیرامون شهر طبقه‌بندی می‌شوند.

در مکان‌یابی، طراحی و ساخت انبارهای ذخیره سوخت، ضوابط ایمنی و حریم‌های حفاظتی در نظر گرفته می‌شود، ولی رشد و توسعه غیر اصولی شهرها باعث شده است تعدادی از این انبارها، نظیر انبار نفت بجنورد در داخل شهرها و بعضاً در مرکز برخی از آن‌ها واقع شوند.

با توجه به اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل تداوم فعالیت‌های ضروری است، داشتن ذخیره کافی سوخت در شهرها برای پاسخگویی به نیازهای روزانه، شرایط اضطراری و بحران‌های احتمالی یکی از الزاماتی است که از سوی سازمان‌های مرتبط همیشه مورد تاکید قرار می‌گیرد و سازمان مدیریت بحران کشور نیز یکی از آن‌ها است.

در طراحی انبارهای نفت معمولاً موضوع مکان‌یابی و استحصال زمین به شکلی صورت می‌گیرد که امکان افزایش ظرفیت در انبارها بر‌اساس افزایش جمعیت و تقاضا در شهرها فراهم آید.

هم‌زمان با این موضوع در طراحی و ساخت انبارهای نفت تدابیر ایمنی و پیشگیرانه براساس آخرین استانداردهای روز ملی و بین‌المللی در نظر گرفته می‌شود تا از وقوع حوادث جلوگیری شود و در کنار آن امکانات و تجهیزات کاهنده پیامدهای حوادث احتمالی با دیدگاه‌های مدیریت بحران و پدافند غیر‌عامل لحاظ می‌گردند تا از سرایت آن به تأسیسات مجاور پیشگیری شود.

توسعه انبار نفت بجنورد براساس مصوبات هیئت دولت در سفرهای استانی و به منظور افزایش رفاه و آسایش ساکنان این شهر و حومه آن صورت گرفته است که در این جلسات همه مسئولان استانی و شهری حضور داشته‌اند.

مجوزهای لازم نیز از سازمان‌هایی که اخذ مجوز از آن‌ها الزامی بوده انجام شده که مدیریت بحران استان در این لیست وجود نداشته است، لذا مدیریت بحران استان می‌تواند با طی مراحل قانونی و هماهنگی با سازمان‌های ذی‌ربط در لیست سازمان‌های ضروری برای اخذ مجوز قرار گیرد.

ولی مهم‌تر این است که مدیریت بحران شهرها به منظور پیشگیری از تضییع بیت‌المال به واسطه درخواست انتقال این انبارها به خارج از شهرها می‌توانند با برنامه‌ریزی کاربری اراضی در اطراف این تأسیسات و صنایع مشابه از وجود این مشکل جلوگیری کنند.

در صورت عدم رعایت ضوابط بعید نیست انبار منتقل شده به خارج از شهر بجنورد، چند سال دیگر دوباره در وسط کلان شهر بجنورد قرار گیرد.

انتهای پیام/63002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول