اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش دماوند:

بهبود کیفیت مقابله با بحران،نیازمند فرهنگ‏سازی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: بهبود کیفیت مقابله با بحران نیازمند فرهنگ‏سازی در جامعه است.

بهبود کیفیت مقابله با بحران،نیازمند فرهنگ‏سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیدقاسم حسینی پیش از ظهر امروز در جمع شماری از مسئولان شرق استان تهران اظهار داشت: چندی قبل مانور زلزله در شهرستان دماوند و سایر نقاط استان تهران و کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان دماوند با هدف آگاه‏سازی و آماده‏سازی دانش‏آموزان با آموزش و نحوه مقابله با زلزله و آسیب‏های ناشی از آن اجرا شد.

حسینی اضافه کرد: از سال 78 ستاد بحران کشور برای آمادگی دانش‏آموزان در سطح مدارس، هماهنگی‏ها و برنامه‏ریزی‏های آموزشی را در زمینه زلزله و ایمنی آغاز کرده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند افزود: برگزاری چهاردهمین دوره مانور زلزله و ایمنی در مدارس کشور در راستای ایجاد و افزایش آمادگی 14 میلیون دانش‏آموز در سراسر کشور برپا شد.

وی با بیان اینکه هر یک از دانش‏آموزان در حقیقت یک نماینده از خانواده خود هستند، گفت: دانش‏آموزان با انتقال آموزش‏ها به خانواده موجبات ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با بحران در جامعه را فراهم می‏کنند.

حسینی اضافه کرد: آموزش‏های ارائه‏ شده در این مانور، در راستای ترویج فرهنگ مدیریت بحران اعم از خودامدادی، مدیریت استرس، حفظ اعتماد به نفس و ... بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه ارائه این آموزش‏ها با رویکرد مقابله صحیح و اصولی با حوادث غیرمترقبه است، افزود: اثرگذاری بیشتر مدارس در امور آموزش اقدامات اصولی هنگام بحران،مستلزم فرهنگ‏سازی مناسب به صورت مستمر است.

انتهای پیام/25684/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول