اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با عدم اجرای بند 59 قانون بودجه

منصوری: مشکل بازنشستگان صندوق فولاد به بحران امنیتی تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: با عدم اجرای بند ماده 59 قانون بودجه کل کشور مشکل بازنشستگان صندوق فولاد به بحران امنیتی تبدیل می‌شود و در صورت ایجاد چنین بحرانی رئیس جمهور و وزرای مربوطه باید پاسخ‌گو باشند.

منصوری: مشکل بازنشستگان صندوق فولاد به بحران امنیتی تبدیل می‌شود

مجید منصوری بیدکانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بازنشستگان صندوق فولاد از چند سال گذشته تاکنون در راستای دریافت حقوق و مزایای خود با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد: در حال حاضر اگر چه رئیس جمهور دستور اجرای ماده 59 بودجه کل کشور را صادر کرده اما هنوز مشکل حقوق بازنشستگان صندوق فولاد برطرف نشده است.

وی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور نیز نسبت به ابلاغ دستور رئیس جمهور اقدام کرده و وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این دستور قانونی را امضاء کرده‌اند، ادامه داد: اجرای این ماده صراحت قانون بودجه است اما در حال حاضر گوش شنوایی در کشور برای اجرای ماده 59 قانون بودجه کل کشور وجود ندارد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت موظف به اجرای بند ماده 59 بودجه کل کشور است، تصریح کرد: تاکنون چندین بار در راستای اجرایی شدن این ماده تذکرات لازم به دولت و این وزیران داده شده اما هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از هر نوع ابزاری اعم از مکاتبه، سؤال و تذکر برای اجرای بند 59 بودجه کل کشور نسبت به دولت و مسئولان بالادستی استفاده کرده اما دولت و متولیان اجرای این ماده قانونی گوش شنوایی ندارند، اضافه کرد: در حال حاضر رئیس جمهور و وزرا نسبت به اجرای دستور خود بی‌توجه هستند.

منصوری بیدکانی با اشاره به اینکه بند ماده 59 قانون بودجه کل کشور صراحت قانونی دارد، تاکید کرد: اجرای این ماده قانونی برای برطرف شدن مشکلات موجود در زمینه حقوق بازنشستگان فولاد کشور امری الزامی است و عدم اجرای این ماده قانونی سبب تبدیل شدن مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد کشور به یک بحران می‌شود.

وی افزود: با عدم اجرای بند ماده 59 قانون بودجه کل کشور مشکل بازنشستگان صندوق فولاد به بحران امنیتی تبدیل می‌شود و در صورت ایجاد چنین بحرانی دولت، رئیس جمهور و وزرای مربوطه باید پاسخ‌گو باشند.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری‌های مورد نیاز از سوی نمایندگان مجلس در راستای برطرف شدن مشکلات موجود در راستای حقوق و مزایای بازنشستگان صندوق فولاد انجام شده اما این پیگیری‌ها نتیجه‌ای نداشته است، گفت: بر اساس قانون صندوق فولاد کشور باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل شود.

وی اظهار کرد: با تاکید بر اینکه انتقال سهام این صندوق به در حال انجام بود و بر این اساس مقرر شده بود که بدهی‌های این صندوق توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت شود اما در حال حاضر هنوز اقدامی در راستای واگذاری سهام این صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول