اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد به مجموعه پناهگاهی در هنگام بحران‌ها نیاز دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموعه دولتی بخش استراتژی کار پدافند غیر عامل ایجاد شده ولی با این وجود در استان ما مجموعه پناهگاهی که هم استراتژی و هم مخفیگاه آن رعایت شده باشد، وجود ندارد.

کهگیلویه و بویراحمد به مجموعه پناهگاهی در هنگام بحران‌ها نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز کنفرانس پدافند غیر عامل کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با حضور  فرمانده سپاه فتح این استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین برگزار شد.

سردار یونس امیری دانشگاه علوم پزشکی و کارگروه شورای سلامت برای دست یابی به پدافند غیر عامل را دارای جایگاه خاص عنوان کرد و گفت: باید بدانیم چه چیزی باعث می‌شود که به سمت پدافند عامل یا غیرعامل حرکت می‌کنیم که توجه به این امر از ضروریات است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروزه بحث جنگ است و هرگاه دو کشور، گروه و قبیله از راه مذاکره به اهداف خود نرسند با جنگ روبرو می‌شوند که همواره شروع کننده باطل و دفاع کننده حق بوده است.

امیری اذعان کرد: شاهد این هستیم که برخی کشورها به سمت بمب و موشک هدایت شده‌اند و سازندگان این نوع از تسلیحات آموزش‌های ضد آن را نیز اعمال کرده‌اند که توجه به این موضوع برای کشور بسیار مهم و ضروری است.

این مسئول نظامی، جنگ‌ها را سه نوع عنوان کرد و گفت: جنگ کوتاه مدت (چند روزه) میان مدت(سه ماهه) و بلندمدت که از یک سال بیشتر طول می‌کشد و در آن از انواع تسلیحات از جمله هواپیماها و موشک‌ها استفاده می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد‌: سلاح‌های بیولوژیک در اولین لحظه برخورد با زمین و میزان تاثیر آن نه تنها بر افراد آن زمان بلکه بر چند نسل دیگر هم اثرگذار بوده که نمونه آن بمباران شیمیایی هیروشیما است که تاکنون شاهد اثرات زیانبار آن هستیم.

وی اضافه کرد:‌ در راس کشور ما رهبری فرزانه، عادل و شجاع  وجود دارد که اعلام کرده کشور ایران به دنبال سلاح اتمی نیست و آن را مردود می‌داند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت باید به پدافند غیر عامل توجه داشته باشد و تذکرات لازم به مسئولین، کارشناسان داده شده و در فصل بودجه مجلس نیز با مصوب کردن بودجه لازم باید به دنبال روند اجرایی کردن پدافند غیر عامل در تمامی ادارات و نهادها باشیم.

امیری بیان داشت: پدافند غیر عامل از ضروریات مهم بوده و این امر باید برای مسئولین ما شناخته شده باشد و مجموعه سپاه و نیروهای مسلح حجم قابل توجهی به در بحث نظامی گسترش تجهیزات ایجاد کرده که باید از نیروی انسانی، سلاح‌ها و تجهیزات مراقبت لازم را به عمل آوریم.

وی به امکانات مهم و زیستی رفاهی برخی کشورها در زیر زمین اشاره کرد و گفت: کشور ما با وجود میزان پتانسیل‌های موجود در تمامی نقاط نیاز به رفتن به عمق 60 متری زمین را ندارد و با رفتن به عمق 300 متری در دل کوه‌ها نیازهای خود را با چنین طرح‌هایی برطرف و عملی ساختیم.

مقام ارشد نظامی در کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در مجموعه دولتی بخش استراتژی کار پدافند غیر عامل ایجاد شده ولی با این وجود در کهگیلویه و بویراحمد مجموعه پناهگاهی که هم استراتژی و هم مخفی‌گاه آن رعایت شده باشد، وجود ندارد.

امیری با طرح سؤال که اگر دشمن در جنگ صدا و سیما و یا دیگر تاسیسات مهم و فوریتی از جمله آب و برق ما را مورد حمله قرار دهد چه برنامه و طرحی برای این موضوع وجود دارد، گفت: توجه به پدافند غیر عامل از ضروریات است تا در زمان جنگ هم نیازمندی‌های مردم برطرف و از بروز و عوارض بمب‌های سمی و شیمیایی در امان باشیم.

این مسئول نظامی به کوهستانی بودن کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تاکنون به عنوان فرمانده نظامی طرح‌های زیادی برای پدافند غیر عامل در استان‌های فارس و کردستان ارائه داده‌ایم و اکنون نیز می‌گوییم اگر دولت تسهیلات لازم برای کار در تمامی نواحی را ندارد آن را به بخش خصوصی واگذار کند تا کارها در این زمینه با سرعت بیشتری انجام شود.

امیری عنوان کرد: استانی که چهار طرف آن را کوه‌ها محاصره کرده به خوبی می‌توان در آن برنامه پدافند غیر عامل را اجرا کرد و مجموعه بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌ها می‌توانند از پدافند غیر عامل استفاده لازم را ببرند.

وی حفظ و حراست از پدافند غیر عامل را بسیار مؤثر بیان کرد و اظهار داشت: شاید تا 30 سال دیگر جنگی وجود نداشته باشد ولی مسئولین باید آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌ها در زمان جنگ را داشته باشد تا مردم دچار مشکلی نشوند.

انتهای پیام/2571/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول