اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی داراب و زرین دشت:

کمبود نفت سفید نداریم، مشکل در حمل آن است

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی داراب و زرین دشت گفت: کمبود نفت سفید نداریم، در حمل و انتقال آن مشکل داریم چراکه تعداد نفت‌کش‌های 10 چرخ محدود است.

کمبود نفت سفید نداریم، مشکل در حمل آن است

محمدتقی کیخائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: تاخیر در ارسال نفت سفید به روستاهای داراب ناشی از کمبود نفت یا مشکل در سامانه خرید نیست بلکه کمبود نفتکش‌های 10 چرخ در این شهرستان و استان موجب شده است تا نفت سفید با تاخیر 20 روزه به مصرف‌کنندگان برسد.

وی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی داراب 22 محموله نفتی 10 چرخ عقب مانده در ماه جاری دارد افزود: هم‌اکنون تنها سه نفتکش 10 چرخ  فعال متعلق به شرکت حمل و نقل مواد نفتی انتقال نفت سفید به مناطق صعب‌العبور و یا دارای مخازن ذخیره با حجم زیر 20 هزار لیتر داراب را انجام می‌دهد و نفت‌کش متعلق به اتحادیه تعاونی‌های روستایی داراب از 20 آبان ماه غیرفعال شده است.

کیخائی اضافه کرد: نفت سفید و گازوئیل مورد نیاز 18 تعاونی روستایی، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، کارخانه‌های سنگ‌شکن، ذرت خشک‌کنی‌ها و معدن‌های داراب به وسیله نفتکش‌های 10 چرخ تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید نفت سفید در دو ماه آینده بیشتر می‌شود، ادامه داد: هر نفتکش 10 چرخ در هر ماه توانایی انتقال حداکثر 15 محموله مواد نفتی به روستاهای داراب را دارد و سه نفت‌کش موجود در هر ماه می‌توانند 45 محموله را جا‌به‌جا کنند در صورتی که خرید محموله‌ها بیشتر از آن است.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی داراب گفت: با شروع بارندگی و برف در مناطق صعب‌العبور داراب کار انتقال سوخت با مشکل مواجه می‌شود و در صورت تامین نشدن 10 چرخ با مشکل جدی و نارضایتی مردم رو به رو می‌شویم.

کیخائی با بیان اینکه نفتکش 10 چرخ متعلق به اتحادیه تعاونی‌های روستایی داراب در اختیار شرکت نفت است و نباید غیرفعال باشد افزود: در صورت راه‌اندازی نشدن این خودرو تا چند روز آینده شرکت نفت مجبور می‌شود وثیقه‌های اتحادیه را به اجرا بگذارد.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی داراب با بیان اینکه نفت سفید روستای سنگ چارک پس از 22 روز ارسال شده است اضافه کرد: روستاهای یردانجیر، مروارید، سلطان آباد، دشت سلطان آباد، تل بارگاه، فتح آباد، فتح‌المبین، منصور آباد، آبجهان، نوایگان و 12 شرکت صنعتی و کشاورزی در 15 روز گذشته اقدام به خرید محموله‌های مواد نفتی 10 چرخ کرده‌اند که هر 22 محموله عقب مانده است.

کیخائی با بیان اینکه 108 نفت‌کش 10 چرخ با شرکت نفت استان فارس قرارداد دارند که 25 دستگاه آن خارج از استان کار می‌کند خاطرنشان کرد: 83 نفتکش 10 چرخ کار انتقال مواد نفتی فارس به مناطق صعب‌العبور این استان را انجام می‌دهند و وضعیت برخی از شهرستان‌های فارس از داراب نیز بدتر است.

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی داراب اضافه کرد: افرادی که تانکرهای 10 چرخ دارند می‌توانند به انعقاد قرارداد با یکی از شرکت‌های حمل و نقل مواد نفتی در پیمان شرکت نفت درآیند و انتقال نفت از پالایشگاه به عاملان فروش را بر عهده گیرند.

وی با بیان اینکه هر ساله با پایان یافتن قراردادهای خودروهایی که در اختیار شرکت نفت است و فرسوده و از رده خارج شدن برخی از تانکرها مشکل بیشتر می‌شود افزود: تعاونی‌های روستایی باید مخازن ذخیره خود را به 30 هزار لیتر افزایش دهند تا انتقال نفت سفید به مکان‌هایی که مشکل راه ارتباطی ندارند با تریلر انجام شود.

حسین محمدی رئیس اداره تعاون روستایی داراب نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: نفتکش 10 چرخ اتحادیه تعاونی‌های روستایی داراب مقرون به صرفه نیست و هیئت مدیره اتحادیه آن را غیرفعال کرده است چراکه روغن کم می‌کند و تعمیر آن حداقل به 10 میلیون تومان پول نیاز دارد که اتحادیه تعاونی‌های روستایی داراب چنین پولی را ندارد.

به گزارش فارس، هر ساله با شروع فصل پائیز و روشن شدن بخاری‌ها و آب‌گرمکن‌ها مصرف نفت سفید در داراب آغاز شده و در آبان و آذرماه بیشتر می‌شود به طوری که تمام مناطق این شهرستان نیاز به نفت سفید دارند و کار انتقال نفت سفید از پالایشگاه بندرعباس به عاملان فروش بر عهده شرکت نفت است.

73 عامل فروش مواد نفتی، کار فروش نفت سفید و گازوئیل به روستائیان این شهرستان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول