اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد بندرعباس:

دانشگاه آزاد در تفکیک جنسیتی تابع وزارت علوم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با بیان اینکه این دانشگاه در امور همانند اجرای طرح‌های تفکیک جنسیتی تابع وزارت علوم است، از راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی توسط دانشگاه آزاد واحد بندرعباس خبر داد.

دانشگاه آزاد در تفکیک جنسیتی تابع وزارت علوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی باقری ظهر امروز در نشستی مرتبط با برنامه‌ها مجموعه تحت مدیریتش به بیان برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اظهار داشت: ایجاد مرکز رشد و فناوری و تاسیس شرکت دانش‌بنیان از جمله برنامه‌های مهم این دانشگاه است.

وی اضافه کرد: در راستای راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان تفاهم‌نامه‌ای ظرف مدت دو ماه آینده با پارک علم و فناوری منعقد خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود از ساخت مرکز دانشگاه آزاد جزیره ابوموسی توسط این دانشگاه خبر داد و افزود: ساخت مرکز ابوموسی با هدف توسعه این جزیره بر اساس و محوریت تربیت نیروی انسانی متخصص صورت خواهد گرفت.

باقری از صدور موافقت‌نامه اصولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای راه‌اندازی واحد ابوموسی در این جزیره طی هفته گذشته خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی توسط دانشگاه آزاد بندرعباس نیز به عنوان یکی از مطالبات مردم و دانشجویان همواره مورد درخواست بوده است.این دانشگاه علوم پزشکی از مهرماه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

این مقام مسئول از ساخت بزرگ‌ترین موزه تاریخ طبیعی هرمزگان توسط دانشگاه آزاد بندرعباس در فضایی به مساحت بیش از هزار متر مربع خبر داد.

باقری ادامه داد: تلاش‌ها در راستای اخذ مجوز از طرف دانشگاه آزاد بندرعباس برای راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی شیلات با توجه به فراهم بودن زمینه‌ها آغاز شده است.

وی افزود: ایجاد مراکز خدمات رفاهی برای دانشجویان، اساتید و کارمندان نیز همواره مدنظر دانشگاه آزاد بندرعباس قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه 11 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد بندرعباس تحصیل می‌کنند اضافه کرد: همچنین دو هزار نفر در آموزشگاه‌های سما و دو هزار نفر دیگر نیز در واحدهای تحقیقاتی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

باقری در ادامه با طرح ارتقا مربیان به استادیار در دانشگاه آزاد بندرعباس اشاره و افزود: سالیانه 10 درصد از مربیان حائز شرایط برای تحصیل در مقطع دکترا می‌شوند.

وی با بیان اینکه 10 درصد از هیئت علمی دانشگاه بندرعباس استادیار هستند، اضافه کرد: طرح آمایش آموزش عالی استان در دانشگاه آزاد تدوین شده است به نحوی که طی این طرح 100 مورد رشته نیاز سنجی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد بندرعباس از برگزاری نشست‌های کرسی آزاد اندیشی در این دانشگاه خبر داد و افزود: برای نیم سال دوم سه رشته مهندسی فناوری، فلسفه و کلام اسلامی و مدیریت برنامه‌ریزی محیط زیست و رشته دکترای محیط زیست نیز در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه در زمینه حذف کنکور تاکنون آیین‌نامه مدونی ابلاغ نشده است، افزود: طبق شنیده‌ها مقرر شده است که کنکور برای 70 درصد از رشته‌های کارشناسی برداشته شود.

باقری یادآور شد: این در حالی است که در حال حاضر ورود به تمامی رشته‌های کاردانی بدون کنکور است.در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، موضع دانشگاه آزاد تابع موضع وزارت علوم است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر نیز دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دیگر، دانشکده‌ها و دانشگاه‌های تک جنسیتی همانند الزهرا را دارند.

باقری با بیان اینکه در موعد انتخابات فضا برای فعالیت تشکل‌های دانشجویی باز است، افزود: به عنوان نمونه تا امروز تنها تشکلی که برای برگزاری همایش‌های سیاسی و انتخاباتی در ماه‌های اخیر درخواست داده است، تشکل بسیج دانشجویی است که مقرر شده است از منوچهر متکی دعوت کند.

انتهای پیام/88001/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول