اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تعطیلی مرکز 2 هزار شماره‌ای مخابرات در مازندران

خبرگزاری فارس: مرکز مخابرات 2 هزار شماره‌ای میاندرود مازندران تعطیل شده و این مسئله نارضایتی مردمی را به همراه داشته است.

تعطیلی مرکز 2 هزار شماره‌ای مخابرات در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، جمعی از اهالی شهرستان میاندرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این شهرستان با اشاره به وجود نارسایی فراوان در خدمات رسانی مخابرات میاندرود به مشترکان از ادامه روند موجود ابراز نارضایتی کردند و با اشاره به بی‌اعتنایی مسئولان مخابرات درباره جوابگویی به نیازهای مردم، خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به خواست و نیاز مردم این منطقه شدند.

یکی از این افراد با اشاره به نیمه تعطیلی مرکز مخابرات روستایی اسلام آباد و پاسخگو نبودن مسئولان به گرفتاری‌های مردم افزود: تلفن‌های محل کار من فقط گاهی اوقات در صبح‌ها بوق آزاد دارد و بقیه مدت از تلفن محروم هستیم.

نورالله غلامی با بیان افزود: اکنون مدت‌ها است که با این معضل مواجه هستم و با وجود مراجعه‌های متعدد به مخابرات با یک قفل روی  درب مرکز مواجه‌ام و شماره موبایلی که روی درب نوشته شده است.

وی می‌گوید: زمانی این مرکز دارای چهار کارمند بود، آن زمان نیز انجام برخی کارهای مربوط به خرابی‌ها ده‌ها روز به طول می‌انجامید اما مسئولان مدت‌هاست که به جای تجهیز بیشتر آن، مرکز مخابرات را تعطیل کرده‌اند.

اداره امور مردم به روش موبایلی

یکی دیگر از این افراد با بیان اینکه در ماه‌های اخیر بارها و بارها با مشکل خرابی و قطعی تلفن مواجه شده‌ایم، اما در مرکز مخابرات هیچ کسی برای پاسخگویی حاضر نیست، تصریح کرد: متاسفانه توجهی به خواسته‌های مردم در این مرکز مخابراتی نمی‌شود و معلوم نیست این مساله تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

محسن آذرباد در این مورد با بیان اینکه این مرکز در گذشته شرایط به مراتب بهتری داشت، تصریح کرد: در زمانی که این مرکز دارای روال عادی و کارکنان بیشتر بود نیز به دلیل وجود روستاهای متعدد با مشکل مواجه بودیم اما از زمانی که این مرکز به حالت تعطیل در آمد، خدمات دهی به مشترکان قطع شده است.

محمدرضا مهدوی نیز دیگر فردی بود که در این مورد با اشاره به قطعی تلفن خود در ماه‌های گذشته تصریح کرد: پیش از این وضعیت مخابرات به مراتب بهتر بود، ولی در ماه‌های اخیر هیچ جوابی به ما نمی‌دهند، اداره دولتی در ساعت اداری بسته است و برای رفع قطعی تلفن باید با موبایل افراد تماس بگیریم.

وی با طرح این سئوال که مگر کار اداری مردم را می‌توان به صورت موبایلی انجام داد، گفت: این توهین به مردم است که برای جمعیت  10هزار نفر در شش روستا چند کارمند وجود نداشته باشد تا مشکلات رفع کنند.

سهل‌انگاری در قفل کردن درب اداره

یکی دیگر از اهالی این منطقه درباره مشکلات خود می‌گوید: تلفن محل کار من چندین روز است که به علت خرابی قطع شده است و در این فاصله بارها به مسئولان مخابرات میاندرود و ساری مراجعه کرده‌ام  اما پس از گذشت این مدت و قول‌های مکرر هنوز جوابی نشنیده‌ام.

مجتبی عابدی فرد می‌گوید: چند روز گذشته مسئولان مخابرات بالاخره به من گفتند که تلفن شما امروز حد وصل می‌شود، اما خبری از این مساله نشد تا اینکه من ساعت سه بعدازظهر برای پیگیری این مساله به مخابرات اسلام آباد مراجعه کردم و متوجه شدم که آن ساعت روز درب ساختمان مخابرات باز است آژیر دزدگیر مدت‌ها فعال است اما هیچ کسی در اداره نیست.

وی افزود: این مساله که در ساعت خارج از وقت اداری یک اداره باز و صدای آژیر بلند باشد اما کسی در آن اداره وجود نداشته باشد برایم عجیب بود، برای همین با مسئولان مخابرات تماس گرفتنم، بالاخره پس از نیم ساعت چند نفر آمدند و در حضور من همه چیز را چک کردند و در نهایت گفتند: باز بودن درب مخابرات صحت ندارد و کذب است.

عابدی‌فرد گفت: عدم پاسخگویی مناسب به نیاز مردم و خرابی‌های متعدد خطوط تلفن که امروزه از نیازهای ضروری مردم است در کنار نیمه تعطیلی این مرکز و حالا باز بودن درب اداره در ساعت خارج از وقت اداری آن هم بدون حضور مسئولان، نشان از یک وضعیت آشفته در این سیستم دارد که توجه کافی مسئولان را می‌طلبد.

دهیار روستای اسلام آباد با تایید این مشکلات مردم و مراجعاتی که برای رفع آن به دهیاری و شورای اسلامی می‌شود، تصریح کرد: دهیاری‌ها به عنوان خط مقدم مراجعات مردم باید جوابگوی تمام کاستی‌ها در حوزه‌های مختلف باشند و در این زمینه روزی نیست که مردم از ما پیگیری نکنند.

تعطیلی مخابرات شایسته مردم نیست

علی شهریاری در مورد پیگیری‌های خود درباره رفع مشکلات به وجود آمده در تنها مرکز مخابراتی شش روستای بخش مرکزی میاندرود ابراز داشت: در این‌باره  پیگیری‌های متعددی را انجام داده‌ایم و در چند روز گذشته در دیدار با رئیس مرکز مخابرات شهرستان ساری و میاندرود مشکل فوق را با وی در میان گذاشتیم و دستوراتی در این زمینه صادر شد اما این مساله کفایت نکرد و مردم هنوز با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه خدمات دهی به مراکز مهمی مانند فرودگاه بین‌المللی مرکز استان و شرکت‌هایی مانند نکا چوب، بستنی میهن، سردخانه سام، نکا پلاستیک، همچنین پوشش چندین روستا توسط این مرکز دلیل بر اهمیت این اداره در استان مازندران است اما با وجود این اهمیت، کاستی‌های فراوانی در آن وجود دارد که جای سئوال دارد.

شهریاری با درخواست از مسئولان مخابرات برای بررسی ابعاد مشکلاتی که در اثر تعطیلی این مرکز به وجود آمده است تعداد خرابی‌های خطوط تلفن در این روستاها را ده‌ها مورد اعلام کرد و به مشکل افتادن مردم در ترمیم خرابی خطوط تلفن که کار همیشگی و جزء تعهدات مخابرات است همچنین تعطیلی اداره را شایسته ندانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، مرکز مخابرات اسلام‌آباد با 2012 شماره مشترک روستایی و صنعتی  یکی از مراکز مهم و پر مشترک روستایی در مازندران محسوب می شود که در دو سال اخیر به دلیل کمبود و یا نبود نیروی انسانی کافی، انجام تعمیرات خرابی‌ها و رفع قطعی تلفن‌های مشترکان را با سختی انجام می‌دهد و خبرگزاری فارس بنا به خواست مردمی و رسالت رسانه‌ای خود در این در آینده نیز پیگیری‌های بیشتری انجام می‌دهد.

انتهای پیام/86021/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول