اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرقت‌ کابل‌های مخابرات به 10 مورد رسید

آخرین اخبار از جزئیات سرقت‌ کابل‌های زمینی مخابرات

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مخابرات آذربایجان‌شرقی گفت: امسال سرقت کابل‌های مخابراتی 5 میلیارد ریال خسارت به سیستم مخابراتی استان وارد کرده است.

آخرین اخبار از جزئیات سرقت‌ کابل‌های زمینی مخابرات

مهدی فرقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: از 5 میلیارد ریال خسارت وارده به سیستم‌های مخابراتی 3 میلیارد ریال مربوط به سرقت دیروز کابل‌های مخابراتی بوده و 3 میلیارد ریال نیز شامل سرقت‌های ماه‌های گذشته امسال است.

وی شهرستان‌های بستان‌آباد، هشترود و چاراویماق را جزو شهرستان‌هایی اعلام کرد که در لیست سرقتی مخابرات ثبت شده‌اند و افزود: سرقت کابل‌های مخابراتی در استان شامل 10 مورد می‌شود که 90 درصد آنها در تبریز اتفاق افتاده است.

فرقانی اضافه کرد: سرقت در شهرستان‌ها بیشتر در مسیرهای روستایی بودند که خسارت و یا قطعی قابل توجهی را به دنبال نداشته‌اند اما وقوع این اتفاق در تبریز قطعی و خسارت قابل توجهی را به دنبال دارد که نمونه آن قطع تلفن نزدیک به 5 هزار و 500 مشترک در اثر سرقت کابل‌های مخابراتی در محدوده مراکز ولیعصر و گلستان بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سرقت‌های این چنینی نیاز به تخصص و شناخت از امکانات دارد، گفت: به نظر می‌رسد سارقان در موارد این چنینی حداقل اشرافیت را به بحث‌های مخابراتی دارند.

فرقانی در عین حال این امر را تنها منحصر به سرقت‌های حوزه مدیریتی‌اش ندانست و گفت: این تخصص و اشرافیت در سرقت‌هایی که در بخش برق و وزارت نیرو نیز انجام می‌شود، وجود دارد.

فرقانی از اقدامات امنیتی نظیر آلارم‌های هشدار دهنده برای درب حوزچه‌های مخابراتی خبر داد و گفت: نیروی انتظامی و هموطنان مهم‌ترین عامل و کنترل در این زمینه برای مخابرات محسوب می‌شوند.

وی از هموطنان خواست تا به دلیل نبود کار شبانه در بخش مخابراتی مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در این زمینه در سطح شهر را از طریق 118 و 117 به مخابرات اعلام کنند.

فرقانی همچنین گفت: با تلاش شبانه‌روزی همکارانمان در مخابرات بیشتر تلفن‌های قطع‌ شده وصل شده است.

شب جمعه به دنبال سرقت کابل‌های زمینی مخابراتی ارتباط تلفنی 5 هزار و 500 مشترک ثابت ولیعصر و گلستان تبریز قطع شد که اکیپ‌های مخابراتی را مجبور به انجام اقدامات تعمیری در هشت نقطه از تبریز کرد تا با جایگزینی کابل‌های به سرقت رفته ارتباط مشترکان را دوباره برقرار کنند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول