اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

خیانت به مردم در عرصه مسئولیتی بزرگ‌ترین منکر است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: یکی از مهمترین معروفات در جامعه خدمت به مردم است و بزرگ‌ترین و مؤثرترین منکرات در حوزه خدمت خیانت به مردم محسوب می‌شود.

خیانت به مردم در عرصه مسئولیتی بزرگ‌ترین منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در جلسه شورای اداری و آیین تودیع و معارفه بخشداران تویسرکان با اشاره به اینکه امروز فرهنگ عاشورا و آموزه‌های دینی بهترین مؤلفه‌های نجات‌بخش بشر به شمار می‌روند، اظهار کرد: لایه اصلی و هویتی انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورای حسینی است.

وی با بیان اینکه پیروزی روزافزون ایران در عرصه‌ها و بحران‌های متفاوت به واسطه پیروی و جاری ‌بودن فرهنگ عاشورا در لایه‌های اجتماعی و فردی است، افزود: بخش عمده رخدادهای امروز جهان نیز با تمسک و تبعیت از حرکت سیدالشهدا(ع) است.

معاون سیاس ـ امنیتی استاندار همدان یادآور شد: اگر نبود تفکر دینی و فرهنگ عاشورایی، هر کشوری که در این شرایط‌ سخت قرار می‌گرفت با شکست‌های سنگینی مواجه می‌شد. 

وی امر به معروف و نهی از منکر را یکی از محورهای بنیانی فرهنگ عاشورای حسینی دانست و بیان کرد: جریان‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمام امور زندگی همه اقشار اجتماع نیکی‌ها، زیبایی‌ها و نشاط جامعه را تضمین می‌کند.

فامیل‌کریمی با اشاره به اینکه در هر امری که به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر متوسل شدیم در آن عرصه موفقیت چشمگیری حاصل شده است، عنوان کرد: محور اصلی حرکت رو به رشد انقلاب اشاعه امر به معروف و نهی از منکر با وحدت کلمه از سوی خانواده‌ها بود و احیای این مهم  مسیر روشن و بالنده‌ای را برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از زوایای بسیار ظریف امر به معروف و نهی از منکر در حوزه کاری مسئولان نهفته است، تصریح کرد: یکی از مهمترین معروفات خدمت به مردم است و بزرگ‌ترین و مؤثرترین منکرات مطرح در این حوزه خیانت به مردم محسوب می‌شود.

معاون سیاس ـ امنیتی استاندار همدان تأکید کرد: اگر امروز این‌گونه بر ما مقدر و تکلیف شده که در عرصه مدیریتی جایگاهی کسب کنیم با تلاش و سخت‌کوشی مجاهدان، رزمندگان و شهدای راه حق و حقانیت انقلاب بوده است و همه ما امروز در هر جایگاه و مقام مدیون تفکر، باور و آرمان‌های شهدا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه هیچ جا و هیچ دستورالعمل اداری و قانونی در انقلاب اسلامی به ما اجازه نمی‌دهد که ما منت‌وار برای مردم خدمت کنیم، افزود باید همواره به دور از منت و با تمام توان در راستای خدمت‌رسانی به مردم پیشتاز بود.

فامیل‌کریمی با تأکید بر اینکه کجای آموزه‌های دینی به ما این اجازه خدمت با منت را می‌دهد؟ متذکر شد: قانون اساسی ما چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد برنامه مدونی نیز که از مسیر مجموعه سه قوه عبور کند و به ما برای اجرا ابلاغ می‌شود نیز به ما چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: مسئولیتی که با این نگاه که می‌خواهیم در مسئولیت خود آقایی کنیم، به هیچ وجه در انقلاب اسلامی مفهوم‌بخش نیست و بخش عظیمی از اختلافات هم بر سر این موضوع است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: ما هیچ مجوزی بالاتر از ایمان، تقوا و آرمان‌گرایی و شهادت‌طلبی در عرصه خدمت به مردم در انقلاب اسلامی ایران نداریم کسی در این خصوص سهم ویژه‌ای ندارد و میزان ارزیابی‌ها هم به میزان وابستگی‌اش به مقام عظمای است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که ما نگاهمان با فرهنگ عاشورایی توأم باشد می‌توانیم تکلیف خود را که همان خدمت صادقانه به مردم است رنگ الهی بدهیم.

فامیل‌کریمی با بیان اینکه تفکر امر به معروف و نهی از منکر باید با رعایت اصول و قواعد سفارش شده در دین اسلام آنالیز شده و این مهم در حوزه مدیریتی و سازمانی مسئولان ایجاد شود، عنوان کرد: آنچه که هادی و سبب شفاف دیدن مجاهدان و مبارزان قبل از انقلاب اسلامی شد و مادی‌گرایی و دنیا‌پرستی آنها را به انحراف نکشاند تعمیق و نهادینه‌کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر حتی در کوچکترین کار در امور زندگی شخصی و اجتماعی آنها بود.

وی شاخص ترسیم مسیری روشن و شفاف برای حرکت اثرگذار را فرامین مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: مسئولان باید با تمام توان در عرصه خدمت ورود پیدا کنند در غیر این صورت در حق مردم جفا کرد‌ه‌‌اند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان ابراز داشت: مردمی که همیشه در همه بحران‌ها با آمادگی کامل در میدان هستند و در سخت‌ترین شرایط با لبیک به سخنان رهبری در دفاع دین مبین اسلام، آرمان امام (ره) و شهدا تمام جریان‌های داخلی و خارجی را به عقب می زنند، شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

انتهای پیام/89010/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول