اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت خلخال:

کاهش جمعیت کشور معضل اجتماعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت خلخال با بیان اینکه کاهش بی‌رویه جمعیت در کشور معضل اجتماعی است، گفت: نرخ باروری در کشور ما طبق آمارها 1.6 دهم است.

کاهش جمعیت کشور معضل اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید محسن محسنی صبح امروز در کلاس اخلاق مدیران شهرستان خلخال اظهار داشت: یکی از مولفه‌های آسیب‌شناسی جمعیت مولفه کاهش باروری و به تبع آن کاهش نرخ جمعیت است.

وی افزود: حداقل نرخ باروری در دنیا 2.1 است که این نرخ در کشور ما طبق آمارها 1.6 است که زنان ایران در فرزندآوری در رتبه 144 دنیا هستند.

محسنی ادامه داد: اگر نرخ رشد جمعیت در دنیا به دو دهم برسد حالت بحرانی اعلام می‌شود که در کشور ما این آمار 1.6 دهم است و باید تاکیدات صریح مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت لحاظ شده و مسئولان به این دیدگاه رهبری توجه کافی داشته باشند.

محسنی اضافه کرد: هم‌اکنون در مقیاس سرعت پیری بعد از کشور‌های امارات، بحرین، ایران سومین کشور است که بر اساس آمارها جزو 10 کشور پیر در دنیا اعلام شده است.

امام جمعه موقت خلخال تصریح کرد: طبق آمارها جمعیت ایران جزو کیفی‌ترین جمعیت‌های دنیا است زیرا از لحاظ نخبگی ذهنی جزو با استعدادترین مردم هستند.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در مورد کاهش جمعیت در کشور خواستار آموزش و فرهنگ‌سازی خانواده‌ها در این خصوص شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلاس اخلاق مدیران هر هفته سه‌شنبه در دفتر امام جمعه خلخال برگزار شده و با حضور مدیران شهرستان موضوعات مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و دینی مطرح شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/62008/ر/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول