اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل:

آغاز طرح زمستانی از 15 آذرماه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل از آغاز طرح زمستانی امداد و نجات هلال‌احمر استان اردبیل از 15 آذرماه خبر داد.

آغاز طرح زمستانی از 15 آذرماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام غیبی عصر امروز در جریان برگزاری دوره تخصصی جست‌وجو و نجات حادثه‌دیدگان در شهرستان نیر اظهار داشت: ما از پس فردا طرح زمستانی خود را با همراهی دستگاه‌های دیگر نظیر راهداری، پلیس راه و اورژانس اجتماعی آغاز می‌کنیم و این طرح تا اواخر اسفندماه ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه آب و هوای استان اردبیل بسیار سرد و جاده‌های آن برفگیر است ما طرح امداد و نجات زمستانی خود را 15 روز زودتر از شروع فصل زمستان آغاز می‌کنیم تا در یک آمادگی بهتر بتوانیم به حادثه‌دیدگان احتمالی ارایه خدمات کرده و به شکل منسجم در محورها و جاده‌ها حاضر شویم.

غیبی با بیان اینکه امسال تلاش کردیم تا کلیه امدادگران حاضر در این طرح در آموزش‌های تخصصی و بازآموزی حضور پیدا کنند، اضافه کرد: امروز آزمون این امدادگران در شهر نیر برگزار می‌شود و از بین شرکت‌کنندگان 500 امدادگر یاریگر ما در طرح زمستانی برای خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی هستند.

این مسئول خاطر نشان کرد:‌ ما در اجرای این طرح از توانمندی 18 پایگاه ثابت و سیار و تمام انبارها و پایگاه‌های خود استفاده می‌کنیم و با مجهز کردن این پایگاه‌ها به اقلام زیستی تلاش می‌کنیم تا به مسافران و رانندگان گذری در صورت گرفتار شدن در برف و کولاک و حوادث غیرمترقبه یاری برسانیم.

وی بیان کرد: ما از یک ماه پیش در قالب کلاس‌ها و دوره‌های مختلف سعی کردیم نیروهایمان را آماده به کار نگه داریم و احساس می‌کنیم اکثر نیروهای ما با شرکت در دوره‌های تخصصی از آمادگی کاملی برای اجرای طرح‌های مختلف برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل همچنین از به کارگیری 28 دستگاه پشتیبانی امداد و نجات در وقوع حوادث خبر داد و یادآور شد: ما با به کارگیری تمام تجهیزات و امکانات خود سعی کردیم تا جاده‌ها را به گونه‌ای ایمن کنیم تا کمترین مشکل را در حوزه امداد و نجات داشته باشیم.

غیبی در ادامه سخنان خود از فعالیت 15 هزار امدادگر داوطلب جمعیت هلال‌احمر در استان خبر داد و گفت: 30 هزار نفر در بخش جوانان شاخه دانش‌آموزی و دانشجویی و 6 هزار نفر داوطلب نیز با هدف گسترش امور خیریه در استان با جمعیت هلال‌احمر در ارتباط هستند.

وی افزود: ما در طول سال طرح کاروان نیکوکاری را نیز توسط داوطلبان جمعیت هلال‌احمر اجرایی می‌کنیم و این کاروان با اعزام به روستاهای محروم خانواده‌های بی‌بضاعت را شناسایی و برنامه‌های حمایتی را برای آنها اجرا می‌کنند.

غیبی همچنین روز داوطلبان را گرامی داشت و تصریح کرد: انتظار داریم داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با حس انسان دوستی خود در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف یاریگر ما باشند.

انتهای پیام/62004/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول