اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شبکه بهداشت جم:

سن ابتلا به ایدز پایین آمده است

خبرگزاری فارس: جانشین امور بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: سن ابتلا به ایدز پایین آمده است.

سن ابتلا به ایدز پایین آمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، محمد نوروززاده بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ایدز در جم اظهار داشت: توجه به مسایل بهداشتی در جامعه امری لازم و ضروری است و باید برای بهبود وضعیت بهداشتی تلاش کنیم.

جانشین امور بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم ضمن تشکر از تعامل خوب و سازنده مجموعه آموزش و پرورش با شبکه بهداشت، درباره عمده‌ترین راه‌های انتقال ایدز، شیوع موج سوم بیماری، آمار مبتلایان به ایدز در ایران و جهان و همچنین راه‌های مراقبت از خود در مقابل بیماری سخنانی بیان کرد.

نوروززاده خاطرنشان کرد: حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی، استفاده از وسایل شخصی غیر مشترک در آرایشگاه‌ها، عدم استفاده از سرسوزن و سرنگ‌های مشترک در انجام تزریقات محتمل و اطمینان از استریل بودن وسایل در مراجعه به دندانپزشکی از جمله ارکان اصلی پیشگیری است.

وی همچنین عنوان داشت: ارتباطات اجتماعی معمول مانند دست دادن، روبوسی و ... باعث انتقال بیماری نمی‌شوند و بیمار HIV را نباید از محیط جامعه طرد کرد، بلکه باید او را با حمایت‌های مورد نیاز و مشاوره، به زندگی امیدوار کرد.

جانشین امور بهداشتی شبکه جم با بیان اینکه سن ابتلا به ایدز پایین آمده است اظهار داشت: با توجه به پایین آمدن سن ابتلا به ایدز (زیر 20 سال) و شیوع موج سوم بیماری به ویژه در گروه سنی 15 تا 24 سال که گویای رواج مصرف روانگردان‌ها و به تبع آن گسترش روابط جنسی غیر معمول است، توجیه و اطلاع‌رسانی و مشاوره به این افراد گامی موثر در کنترل بیماری ایدز است.

نوروززاده اذعان داشت: بر اساس اعلام رسمی مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تعداد 24 هزار مورد ابتلا به  ویروس اچ آی وی- ایدز تا ابتدای فروردین‌ماه سال جاری در ایران شناسایی شده است.

وی بیان کرد: در شهرستان جم نیز بر اساس گزارشات پایگاه دیده‌وری استان تعداد یک مورد ایدز شناسایی شده که در حال حاضر از خدمات مشاوره‌ای مورد نیاز در این شهرستان برخوردار است؛ لذا رعایت احتیاطات همه جانبه در برخورد با راه‌های سرایت بیماری در افراد جامعه کلید اصلی نجات از ایدز به شمار می‌رود.

حسین اسکندری مدیر آموزش و پرورش شهرستان جم نیز نعمت سلامتی را از بزرگترین نعمات خداوند متعال دانست و گفت: آموزش و تعلیم و تربیت در گرو سلامت جسم و روان است.

انتهای پیام/2451/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول