اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار خراسان‌رضوی:

با سوءاستفاده‌کنندگان از نام سازمان‌های مردم‌نهاد برخورد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: با سوءاستفاده‌کنندگان از نام و ماهیت سازمان‌های مردم‌نهاد برخورد می‌شود.

با سوءاستفاده‌کنندگان از نام سازمان‌های مردم‌نهاد برخورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد غفاری ظهر امروز در جلسه هیئت نظارت بر تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد با استناد به مصوبه شورای تامین استان افزود: دستگاه‌های اجرایی مانند بهزیستی که تاکنون به طور مستقل اقدام به صدور مجوز می‌کردند باید تمام پیشنهادات خود را برای تصویب نهایی به این هیئت ارجاع دهند.

وی از هیئت‌های شهرستانی نظارت بر سمن‌ها خواست تا ضمن داشتن دقت نظر در بررسی صلاحیت هیئت مدیره سمن‌های پیشنهادی، به‌طور مستمر بر فعالیت سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز نظارت داشته باشند.

معاون استاندار خراسان رضوی از غیرسیاسی و غیرانتفاعی بودن و عدم وابستگی به دولت به عنوان سه ویژگی اساسی برای فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد یاد کرد و اضافه کرد: در ادامه در فعالیت سمن‌هایی که از این شرایط عدول کنند؛ تجدید نظر خواهد شد.

وی اظهار داشت: تمام این تاکیدات با هدف جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد و نیز جریان‌ها از نام و ماهیت سازمان‌های مردم نهاد صورت می‌گیرد.

قاسم شعبانی، معاون استاندار و فرماندار سبزوار نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت سمن‌ها در شهرستان سبزوار گفت: طبق اطلاعات مندرج در سامانه وزارت کشور، سبزوار برترین شهرستان خراسان‌رضوی به لحاظ تعدد و گستردگی فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است.

وی ادامه داد: از بدو تاسیس هیئت نظارت بر سمن‌ها در شهرستان سبزوار، 49 تقاضای صدور مجوز واصل که از این میان 34 تقاضا مورد تائید، 13 مورد رد شده و دو مورد در حال بررسی است.

وی افزود:در حال حاضر 44 سمن شهرستان سبزوار در حوزه‌هایی چون علمی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/70005/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول