اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی:

نیازمند همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد برای کاهش جرم هستیم

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش جرم در جامعه نیازمند استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و نیز توانایی‌های دستگاه‌های استان هستیم.

نیازمند همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد برای کاهش جرم هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه پرویز علیزاده در نشست مشترک با سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم اظهار داشت: برای کاهش جرم در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی جامعه هستیم که در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام نشده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: یکی از مولفه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی افزایش سطح فرهنگ عمومی است که به نظر می‌رسد تشکل‌های مردم‌نهاد و غیردولتی می‌توانند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی، دولت را در این زمینه یاری دهند.

علیزاده تصریح کرد: برای مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و غیردولتی دولت می‌تواند سیاست‌های تشویقی ارائه کند که در صورت تحقق این مهم ما نیز از آمادگی کامل برای حمایت همه‌جانبه برخوردار هستیم.

وی در عین حال با تاکید بر مشارکت مردم در مسائل اجتماعی تصریح کرد: مشارکت اقشار مختلف مردم در مسائل اجتماعی به منظور کاهش جرم در جامعه راه را برای افزایش همکاری تشکل‌ها با دستگاه‌های دولتی در زمینه کاهش جرائم هموارتر می‌کند.

رئیس پلیس پیشگیری وقوع جرم نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه بر استفاده از نیروهای متخصص در زمینه پیشگیری از جرائم تاکید و تصریح کرد: در زمینه کاهش مشکلات اجتماعی، بهره‌گیری از افراد متخصص در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و نیز مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد بهترین راهکار است.

خسرو گل‌محمدی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند یاری‌گر دولت باشند، افزود: این سازمان‌ها باید عملکرد خود در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی را به دستگاه‌ها گزارش کنند و یاری‌گر دولت در این زمینه باشند تا از حمایت‌های دولتی و مردم برخوردار شوند چرا که ارائه عملکرد سبب کاهش موازی‌کاری‌های موجود شده و به کاهش مشکلات می‌انجامد.

نشست مشارکت سمن‌ها در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان‌غربی با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و با هدف بررسی لزوم مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم برگزار شد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول