اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره مردمی عمار کشور:

جشنواره عمار نشان‌دهنده جمعیت مخاطبین سینمای انقلاب است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جشنواره مردمی عمار گفت: یکی از اهداف جشنواره مردمی عمار نشان دادن جمعیت عظیم مخاطبین سینمای انقلاب است.

جشنواره عمار نشان‌دهنده جمعیت مخاطبین سینمای انقلاب است

حامد بامروت‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در ارتباط با موضوعات جشنواره مردمی عمار اظهار کرد: جشنواره مردمی عمار با هدف ایجاد تحول در عرصه سینما و رسانه کشور در سومین دوره دارای 5 بخش تاریخ انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، جنگ نرم، فتنه 88 و نقد درون‌گفتمانی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 600 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، ادامه داد: تاکنون 600 اثر شامل 383 فیلم، 86 فیلمنامه و 47 نقد و یادداشت سینمایی به ثبت رسیده است و فیلم‌های ثبت‌ شده شامل 50 فیلم انیمیشن، 18 فیلم داستانی، 97 فیلم کوتاه، 6 فیلم سینمایی، 177 فیلم مستند و 35 نماهنگ است.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی عمار همچنین با اشاره به تعداد آثار ثبت‌شده در حوزه‌های موضوعی مختلف بیان کرد: 118 اثر در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی، 94 اثر در حوزه بیداری اسلامی، 70 اثر در حوزه جنگ نرم و 92 اثر در حوزه نقد درون‌گفتمانی به دبیرخانه جشنواره مردمی عمار رسیده است.

بامروت‌نژاد عنوان کرد: برنامه‌ریزی سومین دوره این جشنواره با تشکیل دبیرخانه دائمی آن انجام پذیرفت و از اواسط مهر ماه فراخوان جشنواره اعلام شد که به سبب استقبال شرکت‌کنندگان آخرین مهلت را از پایان آبان ماه به 15 آذر تغییر دادیم.

وی بیان کرد: در حوزه اکران فیلم‌های جشنواره مردمی عمار طبق روال دو دوره گذشته‌، در این دوره با وسعت بیشتر و منظم‌تر آثار برگزیده جشنواره در مکان‌های عمومی مانند مسجد‌،حسینیه‌، دانشگاه‌، سینما، پارک‌ و مزار شهدا‌ با ظرفیت بالای مردمی اکران می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره مردمی عمار خاطر نشان کرد: فرم فراخوان ثبت‌نام درخواست اکران مردمی در سایت جشنواره قرار دارد و تا 20 آذر ماه متولیان می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کنند و تاکنون در داخل کشور از شهرهایی مانند گرمسار‌، قم‌، تهران‌، کرمان، مشهد و دیگر شهرها و همچنین روستاها و انجمن اسلامی بلژیک‌ و غزه‌ در خارج از کشور درخواست‌هایی برای اکران ثبت شده است. 

بامروت‌نژاد اظهار کرد: کشور به جشنواره‌ای که به محورهای اصلی انقلاب اسلامی توجه کند نیاز واقعی دارد اما اکثر جشنواره‌هایی که تاکنون برگزار شده مانند فجر و سینما حقیقت جشنواره‌های قوی هستند اما متأسفانه جای خالی بحث و گفتمان انقلاب اسلامی در آنها وجود دارد که جشنواره عمار تا حدودی این خلأ را پر می‌کند.

وی افزود: اسامی برگزیدگان بخش مسابقه جشنواره مردمی عمار در 25 آذر ماه سال‌ جاری اعلام می‌شود و همچنین اختتامیه این جشنواره در 9 دی ماه 91 به صورت کشوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70001/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول