اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس بنیاد ملی نخبگان

ششمین جشنواره منطقه‌ای کوهرنگ در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بنیاد نخبگان استان قم از برگزاری افتتاحیه ششمین جشنواره منطقه‌ای کوهرنگ در قم با حضور سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

ششمین جشنواره منطقه‌ای کوهرنگ در قم برگزار می‌شود

محمد افرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی کوهرنگ اظهار کرد: این جشنواره ویژه اختراعات استان‌های قم، اصفهان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری است.

وی به بخش داوری اختراعات جدید اشاره کرد و گفت: پس از ارزیابی اولیه 266 نفر حائز شرایط داوری اولیه شدند که از این تعداد 158 اختراع وارد جشنواره شده است.

معاون بنیاد نخبگان استان قم خاطرنشان کرد: اختراعاتی که حائز امتیاز حداقل شش شوند مشمول تسهیلات بنیاد ملی نخبگان مبنی بر اعتبار 5 میلیون تومانی به صورت بلاعوض برای تکمیل و ساخت دستگاه آنها و تسهیلاتی در خصوص سربازی می‌شوند.

وی عنوان داشت: جشنواره کوهرنگ از نظر تعداد آثار ارسال شده پس از جشنواره البرز بیشترین تعداد شرکت‌کننده را دارد.

افرادی با بیان اینکه 15 اختراع از چهار استان کشور در بخش تجاری‌سازی وجود دارد، گفت: بخش تجاری‌سازی جشنواره مربوط به اختراعاتی است که در گذشته در جشنواره‌های بنیاد نخبگان یا جشنواره‌های دیگر مانند خوارزمی زیر پوشش بنیاد قرار گرفتند و اختراع آنها تجاری شده است.

وی یادآور شد: تسهیل‌کنندگانی مانند مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری از دیگر شرکت‌کنندگان این جشنواره بوده که در دالان تسهیل‌گران و تسهیل‌کنندگان حضور دارند و در زمینه ارتباط بین اختراعات و بازار فعالیت می‌کنند تا اختراع به سمت تولید انبوه پیش رود.

معاون بنیاد نخبگان استان قم عنوان داشت: بخش مشاوره از دیگر بخش‌های جشنواره کوهرنگ بوده که به مخترعان حائز شرایط در زمینه ثبت اختراع در این بخش مشاوره می‌دهند.

وی مشاوره فرهنگی را از دیگر بخش‌های جشنواره کوهرنگ ذکر کرد و افزود: از استادان مشاوره اجتماعی و دینی در این حوزه استفاده می‌شود.

افرادی یادآور شد: مراسم افتتاحیه جشنواره با حضور سلطان‌خواه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان و پیریایی استاندار قم 14 آذر ساعت 9 در محل مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) به صورت رسمی برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: غرفه‌های برتر جشنواره در اختتامیه جشنواره کوهرنگ با حضور معاونان بنیاد ملی نخبگان و مدیران ارشد استان برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی کوهرنگ 14، 15 و 16 آذر ماه در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول