اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کسب جوایز برتر فیلم‌های ایران استمرار دارد

درخشش فیلم‌های ایرانی در جشنواره عدم خشونت اربیل عراق

خبرگزاری فارس: فیلم‌های راه‌یافته به سومین دوره جشنواره فیلم عدم خشونت اربیل کردستان عراق با کسب عنوان‌های برتر به ایران بازگشتند.

درخشش فیلم‌های ایرانی در جشنواره عدم خشونت اربیل عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سومین دوره جشنواره فیلم عدم خشونت با دبیری عدنان عثمان کارگردان کُرد عراقی و از طرف اداره کل سینمای شهر اربیل وابسته به وزارت فرهنگ، هنر و جوانان (روشنبیری و لاوان) حکومت اقلیم کردستان در سالن میدیای شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

در این جشنواره 51 فیلم از جمله 4 فیلم سینمایی و 47 فیلم‌ کوتاه در قالب‌های داستانی و مستند در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی به نمایش درآمد.

تندیس طلایی بهترین فیلم کوتاه این جشنواره به فیلم‌ کوتاه سکوت به کارگردانی ریزان یشیلباش از ترکیه اهدا شد و جایزه بهترین صدا را امیرحسین قاسمی برای طراحی صدای فیلم کوتاه پانسمان به کارگردانی امید عبداللهی از ایران از آن خود کرد.

جلال نصیری‌هانیس از سنندج هم توانست در بخش رقابتی این جشنواره تندیس طلایی بهترین فیلمنامه به خاطر فیلمنامه فیلم کوتاه سفر سرد را تصاحب کند.

در بخش بهترین تدوین نیز تندیس طلایی به توفیق امانی برای تدوین فیلم کوتاه کوچه‌ای پشت خانه ما به کارگردانی شیلان سعدی از مریوان اهدا شد.

تندیس طلایی بهترین تصویربرداری و بهترین بازیگر زن به ترتیب به حسین کولی برای تصویربرداری فیلم کوتاه زهره از عراق و بلجین بلگین برای بازی در فیلم‌ کوتاه سکوت از ترکیه رسید.

کامران جمال برای فیلم کوتاه در تاریکی تندیس طلایی بهترین مستند این جشنواره را به خود اختصاص داد و تندیس طلایی بهترین کارگردانی این بخش از جشنواره به حسین حسن برای کارگردانی فیلم کوتاه قدرت از اقلیم کردستان تقدیم شد.

موسیقی فیلم کوتاه صبحانه به کارگردانی مریم دوستی از ایران به عنوان بهترین موسیقی معرفی و تندیس طلایی این بخش به سعید ذهنی برای آهنگسازی این فیلم اهدا شد.

لازم به ذکر است در این جشنواره علاوه بر فیلم سفر سرد که در بخش مسابقه جشنواره حضور پیدا کرد، فیلم‌های انار میوه بهشت است به کارگردانی تیمور قادری و صدای مرد به کارگردانی هیوا صوفیه از دیگر تولیدات حوزه هنری استان کردستان در بخش غیررقابتی جشنواره حضور داشتند.

شهرام علیدی کارگردان ایرانی به عنوان رئیس هیئت داوران، محمدرضا دلپاک صداگذار و کارشناس سینما از ایران، لیانا صلاح منتقد فلسطینی‌الاصل و کارشناس ارشد سینما از فرانسه، آریس اُلسون کارشناس ارشد سینما و مستندساز از فنلاند و طارق جبوری کارگردان و استاد دانشگاه از عراق داوری سومین دوره جشنواره فیلم عدم خشونت را برعهده داشتند.

انتهای پیام/79001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول