اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد موافقت کرد

اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار به مؤسسه رویان / رویان مؤسسه‌ای منحصر به فرد است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در جریان بازدید از پژوهشکده رویان در اصفهان با اختصاص 1.5 میلیارد تومان اعتبار به پروژه تولید اعضا و همچنین 1.5 میلیارد تومان اعتبار به پروژه دارو موافقت کرد.

اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار به مؤسسه رویان / رویان مؤسسه‌ای منحصر به فرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود احمدی‌ن‍ژاد دقایقی پیش در جریان بازدید و افتتاح پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان با بیان اینکه این مؤسسه با شجاعت و تیزبینی موانع را کنار زده و به سطح علمی کشور جهش قابل توجهی داشته، ادامه داد: رسیدن ملتی به جایگاه اگر ملتی بخواهد به جایگاه بالایی برسد کلید آن دستیابی به علم و دانش است.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ایرانی بارها با عملکرد خود ثابت کرده‌اند که زمانی که همت کنند نقطه‌ای نیست که امکان تحقق نداشته باشد و تولید سلول‌های بنیادی نمونه‌ای از آن خواهد بود، افزود: یکی از این دو پروژه تهیه دارو از شیر حیواناتی است که در همین پژوهشگاه تولید می‌شوند.

رئیس جمهور اظهار کرد: انواع داروهای مورد نیاز شیر را می‌توان در شیر حیوان لحاظ کرده و بعد از تهیه شیر این داروها را از شیر جدا کرده و به بازار عرضه کرد.

به گفته رئیس جمهور پروژه دیگر، تهیه ارگان برای بیماران نیازمند بوده که دانش تئوریک آن آماده و در آینده نزدیک بیماران نیازمند پیوند عضو دیگر نباید منتظر مرگ مغزی انسان دیگری باشند.

احمدی‌نژاد اظهار کرد:در این پروژه اعضای بدن انسان در درون بدن یک حیوان پرورش داده می‌شوند.

وی اظهار کرد: دولت از پروژه‌های علمی مانند این پروژه پشتیبانی و حمایت سیاسی و منطقی می‌کند.

ریاست جمهوری در جریان این بازدید با اختصاص 1.5 میلیارد تومان اعتبار به پروژه تولید اعضا و همچنین 1.5 میلیارد تومان اعتبار به پروژه دارو موافقت کرد.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول