اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل خانه صنعت و معدن مازندران:

مالیات بر ارزش افزوده نباید از تولیدکننده دریافت شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل خانه صنعت و معدن مازندران گفت: مالیات بر ارزش افزوده نباید از تولیدکننده دریافت شود.

مالیات بر ارزش افزوده نباید از تولیدکننده دریافت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری دوره آموزشی ـ کاربردی آشنایی با قوانین مالیاتی به ویژه قانون مالیات بر ارزش افزوده ظهر امروز از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران برای مدیران، صاحبان و کارشناسان مالی واحدهای صنعتی و معدنی استان برگزار شد.

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران در این جلسه گفت: فراگیری آموزش‌های کاربردی از جمله مالیاتی امری لازم و حتی ضروری برای صنعتگران و معدن‌داران و بنگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

غلامرضا فقانی امور مالی و مالیاتی را مباحث مهم در حوزه تولید برشمرد و خواستار اهتمام مدیران و صاحبان کارخانجات تولیدی و فعالین اقتصادی در این رابطه شد تا از ضرر و زیان‌های احتمالی جلوگیری شود.

فقانی خاطر نشان کرد: در اصل مالیات بر ارزش افزوده مالیات افزوده بر ارزش است که باید از مصرف‌کننده نهایی دریافت شود که متاسفانه در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتد.

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد: به‌دلیل عدم فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی به موقع و دقیق در بسیاری از موارد تولیدکنندگان مجبور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند و به همین جهت متحمل خسارات و زیان قابل توجهی شده‌اند.

وی به همین منظور پیشنهاد کرد؛ اقدامات و برنامه‌ریزی دقیق‌تری از سوی دولت به ویژه سازمان امور مالیاتی صورت پذیرد و در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

فقانی یادآور شد: این نوع دوره‌های آموزشی به طور مستمر و در نقاط مختلف استان با همراهی اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شود.

این مسئول با اشاره به تهیه پیش‌نویش اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده جهت طرح در مجلس از مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی و معدنی درخواست کرد؛ نظرات اصلاحی خود را هر چه زودتر به خانه صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کنند.

انتهای‌پیام/2296/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول