اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی:

مردم مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی گفت: اقشار مختلف مردم باید مراقب کلاهبرداران اینترنتی بوده و هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

مردم مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

حسن کوره‌‌بلاغی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و کاربران کامپیوتر باید در مقابل تبلیغات مختلف افراد سودجو و کلاهبرداران اینترنتی با هوشیاری کامل رفتار کرده و به هیچ عنوان در دام آنها گرفتار نشده و در این ارتباط به آگاه‌سازی دیگران نیز بپردازند.

وی با اشاره به تبلیغات مختلف افراد سودجو و کلاهبردار در اینترنت، کانال‌های ماهواره‌ای و حتی تبلیغات رادیویی با مضمون جذب کمک‌های نقدی، گفت: این کانال‌ها هنگام بروز بلای طبیعی و مشکلات اجتماعی با هدف جذب کمک‌های نقدی و تشکیل گروه‌های کمک‌رسان مالی فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز می‌کنند، ولی کاربران کامپیوتر باید در مواجهه با این قبیل تبلیغات هوشیاری خود را حفظ کنند.

کوره‌بلاغی ادامه داد: اقشار مختلف مردم چنانچه برای کمک‌رسانی و انجام کارهای خداپسندانه رغبت دارند باید چگونگی و محل پرداخت کمک‌های خود را از طریق اداره‌ها و سازمان‌های مرتبط دولتی پیگیری کرده و از اعتماد کردن به این قبیل مدعیان دروغ‌گو باید به طور اکید خودداری کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات آذربایجان غربی بیان داشت: مردم می‌توانند با مورد توجه قرار دادن هشدارهای پلیس و از طریق عمل کردن به این راهنمایی‌ها خود را از خطرها و چالش‌های مختلف به ویژه در زمینه فضای مجازی مصون نگه دارند لیکن برای محقق شدن این امر باید رسانه‌های جمعی نیز همکاری کنند.

این مسئول با اشاره به برخی جرائم نوظهور در فضای مجازی، متذکر شد: فضای مجازی و اینترنت با وجودی که مزیت‌های علمی، تحقیقاتی و سرگرمی زیادی را برای جوانان در بردارد، ولی در صورت استفاده نادرست از این تکنولوژی نوین، مشکلات بسیار زیادی برای کاربران ایجاد می‌شود که باید از طریق آگاه‌سازی و آموزش دامنه این آسیب‌ها را کاهش داد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید تمهیدات لازم در ارتباط با کاهش آسیب‌ها اتخاذ شود، اذعان داشت: مردم می‌توانند با عمل کردن به توصیه‌ها و هشدارها پلیسی در مقابل خطرها مصون مانده و در دام سودجویان گرفتار نشوند به طوری که پلیس فتا نیز برای برخورد با جرایم نیز کماکان فعال است.

انتهای پیام/61002/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول