اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌‌‌آهن اصفهان:

مدیریت جدید صندوق فولاد انگیزه‌ای برای تعامل با کانون‌های استانی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌‌‌آهن اصفهان گفت: مدیریت جدید صندوق فولاد کشور انگیزه‌ای برای تعامل با کانون‌های استانی بازنشستگی صنعتی و معدنی نشان نمی‌دهد.

مدیریت جدید صندوق فولاد انگیزه‌ای برای تعامل با کانون‌های استانی ندارد

ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مدیران کانون‌های استانی از بازنشستگان فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و معادن پیربکران حمایت می‌کنند، اظهار کرد: با پی‌گیری‌های صورت گرفته از سوی این افراد امیدواریم این بازنشستگان برای دریافت حقوق و مطالبات خود با مشکلی مواجه نشوند.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تجمع مجدد بازنشستگان ذوب‌آهن و فولاد در مقابل کانون بازنشستگان برای اعتراض نسبت به پرداخت نشدن حقوقشان در حال حاضر حقوق این افراد در چه وضعیتی قرار دارد، ادامه داد: طی دو روز گذشته مدیران کانون‌های استانی برای رسیدگی به این وضعیت در تهران هستند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌‌‌آهن اصفهان با بیان اینکه با رسیدگی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی این افراد مشکل حقوق مهر ماه بازنشتگان ذوب‌آهن، فولاد مبارکه و معادن پیربکران طی امروز و فردا برطرف شده و حقوق این افراد پرداخت می‌شود، تصریح کرد: مشکلاتی در زمینه واگذاری سهام برخی از کارخانجات به صندوق فولاد وجود داشته که با پیگیری‌های مدیران استانی بخشی از این مشکلات برطرف شده و بخش دیگر آن نیز طی روز‌های آتی برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه‌ای تصویب شده بود که براساس این مصوبه سهام برخی از کارخانجات باید برای کسری صندوق فولاد به این صندوق منتقل شود، اضافه کرد: با انتقال سهام این کارخانه‌ها به صندوق فولاد این صندوق می‌تواند حقوق و مطالبات این بازنشستگان را پرداخت کند.

دستمزد با بیان اینکه اما تا این لحظه هنوز سهام این کارخانه‌ها به صندوق فولاد واگذار نشده است، تاکید کرد: در حال حاضر نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت کامل پی‌گیر این موضوع هستند و طی روز‌ها گذشته نامه‌ای در راستای تسریع در بند 59 بودجه امسال با 80 امضاء به رئیس جمهور ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم رئیس جمهور طی امروز و فردا نسبت به این موضوع رسیدگی کنند و دستورات لازم را صادر کنند، افزود: با تحقق این موضوع صندوق فولاد می‌تواند با قدرت تمام بر روی پای خود بایستد و مشکلات موجود در زمینه عقب افتادن حقوق این بازنشستگان تکرار نشود.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌‌‌آهن اصفهان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته کانون‌های استانی فعالیت‌های بسیاری را انجام داده‌اند، گفت: اما مدیریت جدید صندوق فولاد کشور انگیزه‌ای برای تعامل با کانون‌های استانی بازنشستگی صنعتی و معدنی نشان نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته همکاری خوبی میان کانون‌های استانی و مدیریت صندوق فولاد کشور وجود داشته است، اظهار کرد: اما در حال حاضر مسئولان بالادستی انتظار دارند که مشکلات و چالش‌های موجود برای بازنشستگان این کانون‌ها مطرح نشود.

دستمزد با بیان اینکه پی‌گیری حقوق و مطالبات بازنشستگان و رسیدگی به مشکلات این افراد به عنوان وظیفه قانونی این کانون‌ها تلقی می‌شود، ادامه داد: مدیریت جدید صندوق طی دو ماه گذشته با کانون‌های استانی در زمینه فعالیت‌های اجرایی شفاف‌سازی نکرده است و مدیران کانون‌ها به تنهایی در راستای رسیدگی به مشکلات موجود اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر چه بازنشستگان فشار‌های اقتصادی بسیاری را تحمل می‌کنند اما تجمع‌های این افراد به نفع این بازنشستگان نیست، تصریح کرد: بازنشستگان نباید تجمع کنند و اقدامات مورد نیاز در زمینه رسیدگی به حقوق و مطالبات این افراد در حال انجام است.

انتهای پیام/63001/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول