اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود وعده‌ها و وعید‌های مسئولان

مشکل حقوق بازنشستگان صندوق فولاد همچنان ادامه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان با وجود وعده‌ها و وعید‌های مسئولان در راستای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان صندوق فولاد، حقوق این افراد در موعد مقرر پرداخت نمی‌شود.

مشکل حقوق بازنشستگان صندوق فولاد همچنان ادامه دارد

ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه هنوز مشکل حقوق بازنشستگان صندوق فولاد ، برطرف نشده است، اظهار کرد: البته با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کانون‌های استانی 23 میلیارد تومان برای پرداخت حقوق مهر ماه این بازنشستگان به صندوق فولاد واریز شد.

وی با بیان اینکه البته هفته گذشته مدیران کانون‌های استانی برای مطالبه حقوق بازنشستگان صندوق فولاد کشور به تهران مراجعه کردند، ادامه داد: البته مسئولان در تهران عنوان کردند که نمی‌توانیم حقوق این افراد را پرداخت کنیم.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن استان اصفهان تصریح کرد: برطرف شدن مشکل حقوق این بازنشستگان به صورت کامل با انتقال سند‌های زمین‌هایی که دولت بر اساس ماده 59 بودجه کل کشور باید به صندوق فولاد کشور واگذار ‌می‌کرده است به این صندوق امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این موضوع مدیران کانون‌های استانی سه‌شنبه هفته گذشته با مراجعه به قبادی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درصدد رسیدگی به این موضوع برآمدیم، اضافه کرد: صحبت‌های مورد نیاز در راستای اجرای ماده 59 بودجه کل کشور با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد و قبادی موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد.

دستمزد با بیان اینکه دستور انجام اقدامات مورد نیاز در این زمینه از سوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صادر شد و به دنبال این دستور برای انتقال اسناد مشخص شده به صندوق فولاد کشور در محضر حاضر شدیم، تاکید کرد: اما صندوق فولاد کشور پس از پنج ساعت انتظار و معطلی مدیران کانون‌های استانی این اسناد را تحویل گرفت.

وی با اشاره به اینکه صندوق فولاد کشور در راستای اجرای بند 59 بودجه کل کشور بی‌انگیزه شده است، افزود: در حال حاضر مدیریت جدید این صندوق انگیزه‌ای برای انجام اقدامات لازم در این زمینه ندارد.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت جدید صندوق فولاد کشور با نیرو‌هایی که از گذشته در صندوق فولاد کشور فعال بوده‌اند، همگام شده است، گفت: البته این افراد نیز به دنبال منافع شخصی خود هستند زیرا با انتقال صندوق فولاد کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولان این صندوق را این وزارت‌خانه تعیین می‌کنند.

وی اظهار کرد: البته با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیران کانون‌های استانی، مسئولان صندوق فولاد کشور در محضر حاضر شدند و اسناد زمین‌ها از سوی وزارت بازرگانی به صندوق فولاد کشور منتقل شد.

دستمزد با تاکید بر اینکه البته این اسناد به عنوان گرو در رهن سازمان ایمیدرو گذاشته شده است، ادامه داد: به رهن گذاشتن این اسناد در گروی این سازمان به این دلیل بوده است که سازمان ایمیدرو تا مشخص شدن تکلیف سهام کارخانه‌ها و منتقل شدن سهام این کارخانه‌ها به صندوق فولاد کشور بتواند حقوق این بازنشستگان را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه اعلام شده است که رئیس جمهور دستور انتقال سهام این کارخانه‌ها را به صندوق فولاد کشور صادر کرده‌اند اما هنوز پس از گذشته یک هفته این موضوع اجرایی نشده است، تصریح کرد: مشکل حقوق بازنشستگان صندوق فولاد همچنان ادامه دارد و حقوق این ماه بازنشستگان صندوق فولاد نیز عقب افتاده است.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن استان اصفهان اضافه کرد: با وجود وعده‌ها و وعید‌های مسئولان در راستای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان صندوق فولاد، حقوق این افراد در موعد مقرر پرداخت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود گذشت 11 روز از آذر ماه امسال هنوز به میزان یک ریال از حقوق این ماه بازنشستگان صندوق فولاد خبری نیست و درصدد انجام اقدامات لازم در راستای خصوصی‌سازی صندوق فولاد کشور هستیم و با تحقق این موضوع هیچ یک از بازنشستگان این صندوق در زمینه دریافت حقوق و مزایای خود با مشکلی مواجه نیستند.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول