اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

نهادهای اقتصادی و قضابی تأثیر بسزایی بر یکدیگر دارند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: نقش قوه قضاییه در مسائل اقتصادی دو سویه است و نهادهای اقتصادی و قضایی تأثیر بسزایی بر یکدیگر دارند.

نهادهای اقتصادی و قضابی تأثیر بسزایی بر یکدیگر دارند

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی عصر امروز به منظور بازدید از طرح توسعه بندر چابهار وارد این شهرستان شد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زمینه هدف از سفرش اظهار داشت: با توجه به شناختی که از منطقه به ویژه بندر چابهار و نقش آن در گسترش مسائل اقتصادی استان و کشور داشته، خواستم نگاهی به میزان رشد و پیشرفت طرح توسعه و اهداف از پیش تعیین شده پروژه داشته باشم که اگر احیانا موانعی در روند کار وجود دارد مورد بررسی قرار داده که خوشبختانه طرح از پیشرفت خوبی برخوردار شده است.

وی افزود: طی بازدیدی که از اسکله‌های در حال ساخت به ویژه موج شکن و میزان لایروبی که انجام شده، داشتم، انصافا مجموعه اقدامات صورت گرفته در منطقه بی‌نظیر است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: امیدواریم این طرح توسعه، افق روشنی را برای مردم به وجود آورده باشد و از طرفی هرچه سریع‌تر به اتمام برسد تا اداره کل بنادر استان و سازمان بنادر و دریانوردی در اهداف و رسالت‌هایی که برای خود تعیین کرده‌اند بتوانند ایفای نقش کنند.

حمیدی وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه نقش قوه قضاییه در مسائل اقتصادی به ویژه توسعه بندر چابهار چگونه می‌تواند باشد افزود: این نقش دو سویه است به گونه‌ای که نهاد اقتصادی و قضایی تأثیر بسزایی بر یکدیگر دارند زیرا نهاد اقتصادی خصوصا توسعه بندر ایجاد اشتغال را دربر می‌گیرد و این امر باعث کاهش و پیشگیری از جرائم سرقت در منطقه شده و از طرفی امنیت را دربر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: متقابلا قوه قضاییه هم می‌تواند در پیشبرد طرح‌ها کمک کند به صورتی که چنانچه مشکلاتی بین سازمان‌ها، نهادها و مجریان در ابعاد مختلف پیش آید، آنها را از طریق شورای حل اختلاف برطرف کند به گونه‌ای که دستورات قضایی باعث تسریع در کار شده نه باعث توقف کار.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: این طرح توسعه بسیار امیدوار کننده است و ما خواهان این هستیم که مسئولان امر با تأمین به موقع اعتبار این پروژه هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد تا شاهد رشد و شکوفایی و رونق منطفه باشیم.

انتهای پیام/75002/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول