اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید کاشمر:

مشکلات جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت حل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید کاشمر گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت فراگیر شود بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

مشکلات جامعه با فرهنگ ایثار و شهادت حل می‌شود

رشید سلحشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: همه دستگاه‌های اداری و اقشار مختلف مردم باید تلاش کنند که روحیه ایثارگری در جامعه رواج پیدا کند؛ چرا که زمینه ایثار و گذشت در تمام مردم و جوانان ما وجود دارد ولی باید این روحیه شکوفا شود.

سلحشور ادامه داد:‌ برای ترویج فرهنگ ایثار و گذشت باید از شهدا الگو گرفته شود و به‌ویژه نسلی که شهیدان را ندیده و درک نکرده است باید با سیره و زندگی آنها آشنا شود، چرا که با احیای روحیه ایثار و شهادت بسیاری از مشکلات جامعه ما در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی حل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما هر چه برای شهدا و معرفی آنها کار کنیم، کم است اظهار داشت: ما هر چه تلاش کنیم و برای شهدا قلم بزنیم،‌ صحبت کنیم و مراسم بگیریم باز هم نمی‌توانیم قطره‌ای از آن همه همت و از خودگذشتگی آنها را ترسیم کنیم چرا که شهدا ناموس، دین و عزت ما را نجات دادند و نمی‌شود به آنها توجه نکرد.

سلحشور یادآور شد: لذا همه به‌ویژه نسل جوان و نوجوانان باید مطلع شوند که در زمان دفاع مقدس چه بر سر این مملکت گذشته است.

وی خاطر نشان کرد:‌ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی شهدا به اقشار مختلف جامعه فقط وظیفه بنیاد شهید نیست بلکه همه ادارات و اقشار مختلف مردم و به‌ویژه خود جوانان و نوجوانان باید در این راستا تلاش کنند چرا که ما به راستی مدیون و بدهکار به شهدا هستیم و اگر نتوانیم آنچه آنها خواستند را برآورده کنیم فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/70019/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول