اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

دغدغه چندانی در مورد مقابله با پدیده زیرمیزی پزشکان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر لزوم مقابله با اخذ زیرمیزی توسط پزشکان گفت: هنوز دغدغه مقابله با این وضعیت وجود ندارد در صورتی که باید در این زمینه با برنامه‌ریزی و طراحی درست وارد عمل شد.

دغدغه چندانی در مورد مقابله با پدیده زیرمیزی پزشکان وجود ندارد

احمد آریایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تأکید بر لزوم حل مشکلی با عنوان اخذ مبلغی به عنوان زیرمیزی توسط برخی از پزشکان اظهار کرد: اخذ زیرمیزی توسط پزشکان، تخلف بوده و باید با این دسته از پزشکان به صورت جدی برخورد شود.

وی گفت: روال معمول بر این است که افراد و یا گروه‌ها در قبال ارائه خدمات مبالغی را دریافت می‌کنند که البته در این میان برخی با روش‌های نادرست و بیش از آن چه که باید، مبالغی را دریافت کرده و در این میان برای خود توجیه‌تراشی نیز می‌کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به علت شکل‌گیری مقوله‌ای به عنوان زیرمیزی پرداخت و ادامه داد: این دسته از پزشکان معتقد هستند که مزد کافی از بیمه دریافت نمی‌‌کنند و یا اینکه این مزد به موقع به آنها پرداخت نمی‌شود.

وی عدم نظارت درست از سوی دستگاه‌های ناظر را علت دیگر این مقوله قلمداد کرد و گفت: این در هم ریختگی و بی‌نظمی باعث می‌شود که مردم متضرر شده و هزینه از جیب آنها صرف شود.

آریایی‌نژاد با بیان اینکه باید این وضعیت را سامان داد، تأکید کرد: اینکه یک خدمت پزشکی چه قدر می‌ارزد باید به درستی تعریف شود.

وی با بیان اینکه باید ضعف‌های بیمه را برطرف کرده و آن را توانمند کرد، گفت: البته هنوز این دغدغه در مورد مقابله با وضعیت اخذ زیرمیزی توسط پزشکان وجود ندارد در صورتی که باید در این زمینه با برنامه‌ریزی و طراحی درست وارد عمل شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش افزود: اگر امسال طرح پزشک خانواده درست اجرایی می‌شد شاهد رفع بسیاری از مشکلات پیش رو در بخش بهداشت و درمان بودیم اما چون بودجه اختصاص یافت اجرای آن متوقف شد.

به گفته وی قرار بود دولت 6 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص دهد اما با عدم اختصاص آن شاهد عدم تحقق طرح پزشک خانواده شهری بودیم.

انتهای پیام/89002/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول