اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

اجرای طرح جمع‌آوری کتاب از منازل در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از اجرای طرح جمع‌آوری کتاب از سطح خانه‌ها و ادارات با هدف تقویت کتابخانه‌های عمومی و استفاده همگانی از این منابع خبر داد.

اجرای طرح جمع‌آوری کتاب از منازل در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل از اجرای طرح جمع‌آوری کتاب از سطح خانه‌ها و ادارات با هدف تقویت کتابخانه‌های عمومی و استفاده همگانی از این منابع خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این طرح در حقیقت مردم در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی مشارکت جدی خواهند داشت و زمینه‌ای فراهم می‌شود تا همه از کتاب‌های جمع‌آوری و اهدا شده از سوی مردم به نحوه مطلوب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی به جای انباشت آن در منازل و بلااستفاده رها شدن آن می‌توانند از این طریق به توسعه و تقویت فرهنگ مطالعه کمک کنند و اجازه دهند همه از این منبع دانایی و غنی علمی استفاده کنند.

اکبری ضرورت همگانی شدن فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی را در سطوح مختلف یادآور شد و خاطر نشان کرد: از همین جاها است که می‌توانیم فرهنگ مطالعه را تقویت کرده و توسعه دهیم تا در یک فاصله زمانی پنج تا 10 ساله شاهد رسیدن سرانه مطالعه به استانداردهای جهانی و بین‌المللی باشیم.

این مسئول دومین راهکار ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را راه‌اندازی ایستگاه‌های پیک مهر توصیف کرد و ادامه داد: ‌اگر این ایستگاه‌ها در مناطق پرجمعیت و پرتردد به ویژه اماکن عمومی راه‌اندازی شود، بستری می‌باشد تا علاقه‌مندان کتاب از فرصت‌های به دست آمده و گاه مرده بتوانند در امر کتاب و کتابخوانی استفاده کنند.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه ایستگاه پیک مهر در ساختمان شهرداری‌های مناطق مختلف، درمانگاه لقمان و تالار مجلل اردبیل راه‌اندازی شده که راه‌اندازی این مجموعه‌‌ها با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده که امیدواریم همین روند را با غنای موضوعی و تنوع کتاب‌ها شاهد باشیم.

انتخاب دو کتابخانه اردبیل به عنوان کتابخانه‌های برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: با همت و تلاشی که مسئولان امر در اجرای مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان داشتند یک فرآیند رو به جلو را در تقویت مبانی کتابخوانی در سطح جامعه شاهد هستیم که امیدواریم این روند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند و روز به روز بر توسعه این فرهنگ افزوده شود.

اکبری گفت: کتابخانه‌های عمومی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و هیر در ارزیابی‌های کشوری به لحاظ به دست آوردن شاخص‌های کتابخانه‌ای جز کتابخانه‌های برتر شناخته شدند که این نشان‌دهنده تلاش و همت این مجموعه در تقویت روزافزون حوزه کتاب و کتابخوانی است.

فرماندار اردبیل با اشاره به عملیاتی شدن طرح‌های شاداب‌سازی، ارتقای سطح بهداشت و نظافت، استقبال از بازدیدکنندگان و اجرای طرح کتابخانه‌ای قفسه باز در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اظهار داشت:‌ ادامه این روند خدمات‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر به شهروندان است.

وی تصریح کرد:‌ هر چه قدر به کیفیت ارائه خدمات توجه و دقت داشته باشیم به همان میزان توسعه کتابخانه‌ها با محتوا و غنای بیشتر همراه با جذب مخاطبان صورت می‌گیرد.

اکبری توزیع کتاب در بین خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان را از اقدامات و حرکت‌های مؤثر در نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی برشمرد و خاطر نشان کرد: در هفته‌های گذشته بیش از 2 هزار جلد کتاب در مدارس و بین کتابخانه‌های مجموعه‌های آموزشی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: این حرکت سبب می‌شود تا فرهنگ مطالعه به صورت زیربنایی توسعه پیدا کند و بیش از گذشته مبانی این امر تقویت شود.

اکبری پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حوزه کتاب و کتابخوانی را پشتوانه عظیم در این حوزه برشمرد و بیان کرد: کمبود درآمد شهرداری‌ها هر چند مانع این امر شده است اما امیدواریم به مانند شهرداری اردبیل در سایر شهرداری‌های شهرستان نیز شاهد پرداخت این نیم درصد به نهاد کتابخانه‌های عمومی باشیم.

فرماندار اردبیل همچنین تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و بهره‌گیری از ظرفیت این مجموعه‌ها را در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی مهم اعلام کرد و خواستار تداوم تعامل بین کتابخانه‌های عمومی و کانون فرهنگی مساجد شد.

انتهای پیام/62006/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول