اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خبر داد

تشکیل 50 گروه جهادی در بسیج سازندگی استان سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج سازندگی ‌سمنان گفت: 50 گروه جهادی در اقشار مختلف بسیج در سطح استان سازماندهی شده‌ است.

تشکیل 50 گروه جهادی در بسیج سازندگی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین شیخ‌طاهری ظهر امروز در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان سمنان که در سالن جلسات سپاه برگزار شد، با بیان اینکه همه گروه‌های جهادی دارای شناسنامه مشخص هستند، افزود: گروه‌های جهادی بر اساس مأموریت ابلاغی در دوره‌های 15 روزه در اماکن مورد نظر برای خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی مستقر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نوسازی مدارس عملکرد بسیج سازندگی استان سمنان در شش ماهه نخست امسال، 3 هزار و 677 نفر روز بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان افزود: با حضور دانش‌آموزان بسیجی در مأموریت بهسازی و نوسازی مدارس،‌ بیش از 300 مدرسه در نقاط مختلف استان مورد مرمت و نوسازی قرار گرفته است.

شیخ‌طاهری با اشاره به حضور طلاب بسیجی در فعالیت‌های جهادی گفت: 242 نفر از طلاب بسیجی استان سمنان با عنوان دو گروه «پیروان روح‌الله» و «زینبیون» در منطقه فرومد و روستاهای مهدی‌شهر به خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی پرداختند.

وی با بیان اینکه اردوهای یک روزه جهادی صالحین یکی از انواع فعالیت‌های بسیج سازندگی است، افزود: در طول شش ماهه ابتدایی سال 91، ‌بیش از 8 هزار و 940 نفر از بسیجیان عضو حلقه‌های صالحین، فعالیت‌ جهادی و سازندگی انجام داده‏اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان خاطرنشان کرد: در طول شش ماهه اول امسال، 136 نفر از بسیجیان جامعه پزشکی استان سمنان در قالب 39 اکیپ پزشکی به مناطق محروم اعزام شدند و در حوزه بهداشتی و درمانی به خدمات‏دهی به مردم پرداختند.

شیخ‏طاهری اضافه کرد: ‌یکی دیگر از برنامه‌های سازندگی در بسیج جامعه پزشکی ویزیت رایگان محرومان در مراکز بهداشتی اعم از مراکز سپاه، ‌بسیج، مراکز دولتی و مطب خصوصی پزشکان بوده است که در همین راستا، 2 هزار و 867 نفر از محرومان استان سمنان مورد ویزیت رایگان قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان ادامه داد:‌ در اردوهای جهادی سال‏جاری، 4 هزار و 764 نفر مشارکت کردند که از این تعداد، 3 هزار و 450 نفر دانشجو هستند.

شیخ‌طاهری افزود: این دانشجویان در مناطق طرود، بیارجمند، فرومد، خارتوران، کوه‌زر و برخی دیگر از مناطق استان سمنان حضور یافته‏اند.

وی گفت: در خارج از استان سمنان نیز یک گروه جهادی به استان کرمانشاه اعزام شدند و پس از زلزله آذربایجان شرقی نیز 40 نفر از دانشجویان استان سمنان در شهرستان ورزقان آذربایجان شرقی به مدت 15 روز مستقر شدند و در این مدت، چهار واحد مسکونی برای زلزله‏زدگان ساختند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان بیان داشت: دانشجویان در این مناطق به ساختن خانه عالم، مسجد و واحد مسکونی پرداختند و در خارتوران یک واحد مسکونی،‌ در کوه‏زر یک مسجد و یک آغل گوسفند ساختند.

شیخ‏طاهری گفت: ‌رویکرد بسیج سازندگی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی از خدمت‌محوری به تولید محوری تغییر یافته است.

انتهای پیام/2249/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول