اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط وزارت کشور صورت می‌گیرد

برآورد تبعات خشکسالی و پرداخت میزان اعتبار استان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: وزارت کشور تبعات خشکسالی را برآورد و بر اساس آن میزان اعتبار استان‌ها را پرداخت می‌کند.

برآورد تبعات خشکسالی و  پرداخت میزان اعتبار استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره آب و فاضلاب استان اصفهان، حسن قدمی در مراسم افتتاح پروژه تغییر هواده‌های سطحی به عمقی تصفیه خانه جنوب اصفهان که در راستای ارتقای کیفی و بهبود پساب خروجی انجام گرفت و همچنین افتتاح نخستین دستگاه بسته بندی آب از منابع تصفیه‌خانه آب باباشیخعلی اظهار کرد:استان اصفهان در بسیاری از زمینه‌ها سرآمد و الگوی دیگر استان‌ها بوده است.

وی گفت: در چند سال اخیر با وجود وقوع پدیده خشکسالی در این استان و به دنبال آن خشکی زاینده رود آب شرب مردم این استان با تلاش بی وقفه مسئولان امر در شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تأمین شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مهار تبعات ناشی از وقوع حوادث غیرمترقبه را در اقصی نقاط کشور یکی از قابلیت‌های مدیران دانست و افزود: کشور ما آبستن بروز حوادثی همچون خشکسالی و سیل است که برخی از مدیران در استان‌های مختلف توان مقابله با آثار ناشی از وقوع چنین حوادثی را ندارند.

وی ادامه داد:  این در حالی است که استان اصفهان با وجودی که همچنان بر ازدحام جمعیت آن افزوده می‌شود و شش سال متوالی هم مواجه با پدیده خشکسالی است، اما تأمین و توزیع آب در این استان به خوبی صورت گرفته است.

قدمی با اشاره به مدیریت بحران خشکسالی در کشور یادآور شد: در ستاد خشکسالی نهاد ریاست جمهوری مصوب شده است که مدیریت کشت در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد، مدیریت منابع آب با اولویت تأمین آب شرب مردم توسط وزارت نیرو صورت پذیرد و برآورد خسارات ناشی از تبعات خشکسالی را وزارت کشور پیگیری کند و شاید برای جبران خسارات خشکسالی استفاده پساب تصفیه‌خانه‌ها به عنوان یکی از راهکارها لحاظ شود.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول