اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده فریمان در مجلس:

خواستار انتخابات ریاست‌جمهوری پارلمانی هستیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فریمان در مجلس گفت: برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پارلمانی مزایای قابل ذکری داشته و به‌نوعی در جهت منافع عمومی گام برمی‌دارد.

خواستار انتخابات ریاست‌جمهوری پارلمانی هستیم

احمد سجادی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: قانون انتخابات در برخی موارد نیاز به اصلاحات دارد و موافق اصلاح آن هستیم و در برخی موارد نیازی به بازنگری ندارد.

وی افزود: سطح سواد و مقطع سنی در انتخابات ریاست‌جمهوری از مواردی است که موافق هستم و نیاز به اصلاح دارد چرا که رئیس‌جمهور که سهم عظیمی در اداره کشور دارد باید از لحاظ سقف و کف سنی و سواد قابل ‌قبول باشد.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با احراز رجال سیاسی مذهبی در این طرح به‌شدت مخالفم خاطر نشان کرد: فضای انتخابات در جامعه نیازمند آرامش و همدلی است و احراز رجال سیاسی مذهبی سبب حزب‌گرایی در مجلس و زیر سئوال بردن صلاحیت شورای نگهبان می‌شود.

سجادی با تاکید بر اینکه تنش‌زایی را کنار بگذاریم و هدف‌گذاری را بر مبنای برگزاری انتخاباتی پارلمانی قرار دهیم گفت: پیش از هر اقدامی در راستای تصمیمات دولتی باید صلاح جامعه را در فضای فعلی کشور در نظر گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخاب رئیس‌جمهور در مجلس، انتخابی توسط نمایندگان مردم و نخبگان مردم بوده و این از سهم مردم در حضور مشارکتی آنان در انتخابات کم ‌نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در بحث انتخاباتی باید هم صلاح را مدنظر قرار داد هم منفعت جمعی؛ انتخابات پارلمانی در هزینه، تنش‌زدایی و موارد مهم دیگری تاثیرگذار است و از همین حیث باید نگاه‌ها بر برگزاری انتخابات پارلمانی ریاست‌جمهوری معطوف شود.

انتهای پیام/70001/ق/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول