اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ساری در مجلس:

انتخابات آینده ریاست جمهوری دو قطبی است/ حرکت چراغ خاموش اصلاح‌طلبان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ساری و میاندرود انتخابات آینده ریاست جمهوری را با روش دو قطبی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دانست.

انتخابات آینده ریاست جمهوری دو قطبی است/ حرکت چراغ خاموش اصلاح‌طلبان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید رمضان شجاعی‌کیاسری نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشکده فنی امام محمدباقر (ع) ساری حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

شجاعی‌کیاسری در این نشست با اشاره به اجاره‌نشینی 30 ساله ادارات شهرستان‌های تنکابن، رامسر و چالوس گفت: این اداره کل چگونه می‌تواند فرهنگ‌سازی کند در حالی که ادارات شهرستانی آن استیجاری هستند و باید این را در نظر داشت که کار فرهنگی و هنری کار پرهزینه است.

وی از پروژه مرحوم کردان به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین کارهای فرهنگی در دست اقدام شهرستان ساری و مازندران نام برد.

ارقام ذخیره ارزی را نمی‌توانم اعلام کنم/ ذخیره ارزی مناسب است

یکی از دانشجویان با اشاره به حضور آینده استاندار در دانشگاه مازندران و ابراز گلایه از استاندار مازندران با اشاره به حضور 65 هزار دانشجو در مرکز استان مازندران گفت: چرا استاندار مازندران تاکنون در یکی از دانشگاه‌های ساری حضور نیافته است و از آقای شجاعی نماینده ساری می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کنند.

نماینده مردم ساری در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان مبنی بر چگونگی منابع ارزی کشور گفت: وضعیت ذخیره ارزی مناسب است اما اعداد و ارقام را نمی‌توانم اعلام کنم و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ یکی از دانشجویان در ارتباط با نامه سرگشاده به استاندار مازندران گفت: من در حد توان بیشترین کمک را به شهرداری ساری انجام داده‌ام و این موضوع را آقای حجازی می‌تواند شهادت دهد. وی در چند جلسه با وزرا با ‌من بودند، اما اعتراض من مربوط به نحوه انتخاب استاندار بود‌. وقتی ساعت 10 صبح شهردار ساری توسط شورای شهر به‌عنوان یک نهاد مردمی عزل می‌شود چرا استاندار ساعت 10:30 برای ایشان حکم صادر می‌کند، با این کار در این شهر علما، مسئولان و نمایندگان ساری در مقابل هم قرار گرفتند، ای کاش استاندار در فضایی دیگر و با آرامش این تصمیم را می‌گرفتند و این سرعت عمل ایشان یعنی شورای شهر در تصمیم‌گیری اشتباه کرد، هر چند معتقدم آقای حجازی حتی می‌توانستند مدیریتی اجرایی نیز بر عهده بگیرند و حتی در جایگاهی بالاتر از مقام کنونی قرار بگیرند.البته تاکید می‌کنم همانطور که در نامه نیز نوشتم با وجود انتظاراتی که از طاهایی با توجه به سوابق مدیریتی ایشان می‌رفت اما چیزی که انتظار داشتیم در استان اتفاق نیفتاد.

جابه‌جایی پریچهره در اداره کل ورزش را نمی‌پذیرم

شجاعی‌کیاسری در مورد جابجایی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: مدیران وزارتخانه قصد این جابه‌جایی را داشتند، اما به نظر من اگر قرار است این تغییر صورت پذیرد حداقل شخصی باید بیاید که از مدیرکل فعلی قوی‌تر باشد، اما افرادی که مطرح هستند از پریچهره خیلی قوی‌تر نیستند، ضمن اینکه در پایان عمر دولت کنونی زمان این جابه‌جایی نیست، هر چند 7 نفر از نمایندگان استان برای جابه‌جایی ایشان نامه نوشته‌اند، اما من موافق نیستم. من به آقای عباسی گفتم از 4 طلای المپیک گذشته 2 طلا توسط مازندرانی‌ها کسب شد اما شما حتی یک بار در مصاحبه‌ها از مازندران اسمی نیاوردید، آیا پریچهره مدیر کاربلدی است؟ پس چرا می‌خواهید او را به مشهد بفرستید، بگذارید در همین استان فعالیت کند.

شجاعی ادامه داد: این را هم بگویم در مجمع نمایندگان چند نفر از نمایندگان 3 اسم تهیه کردند به‌عنوان جایگزینان آقای پریچهره و از من خواستند رأی بدهم، من هم به‌دلیل قوی‌تر نبودن گزینه‌ها از آقای پریچهره قبول نکردم.

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه‌نگاری‌های انجام شده با وزارتخانه اذعان داشت: مقاومت‌هایی از سوی دانشگاه مازندران انجام می‌شود اما ما در ساری درخواست کردیم تا مرکز این دانشگاه در ساری دانشگاه کشاورزی باشد، اما این آمادگی در این دانشگاه وجود ندارد که محوریت دانشگاه‌های مازندران در اختیار این دانشگاه قرار بگیرد اما من با جدیت پیگیر هستم.

رکود کارخانه‌ها در شهرک‌های صنعتی

شجاعی‌کیاسری با اشاره به پروژه‌های بر زمین مانده از مصوبات سفر رئیس جمهوری گفت: اگر پروژه‌هایی مانند نمایشگاه بین‌المللی ساری، پالایشگاه کیاسر ، کارخانه سایپا و.... ، پیگیری شود و به سرانجام برسد قطعا تا حد بسیار زیادی مشکل بیکاری مازندران حل می‌شود.

شجاعی با اشاره به رکود کارخانه‌ها در شهرک‌های صنعتی گفت: غیرفعال بودن کارخانه‌ها یکی از علل بیکاری جوانان این استان است و این در حالی است که 90 درصد مراجعه‌ها به دفتر من در ملاقات‌های عمومی تقاضای اشتغال است.

وی اعلام کرد: کارخانه سیمان کیاسر اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح می‌شود.

عده‌ای از نمایندگان مجلس ممنوع‌التصویر شدند 

یکی از دانشجویان گفت: آیا بیشترین بودجه فرهنگی کشور پس از انقلاب توسط این دولت هزینه شده است؟ شجاعی‌کیاسری نیز گفت: پس این بودجه کجاست؟ قسمتی از این بودجه در اختیار شورای عالی ایرانیان قرار گرفته است که یکی از سؤالات ما از رئیس جمهور در گذشته بوده. شورای عالی ایرانیان چه مقوله جدیدی است؟ وقتی وزارت خارجه داریم، سفارتخانه داریم، رایزن فرهنگی داریم، شورای عالی ایرانیان برای چیست؟

شجاعی‌کیاسری با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان مجلس اجازه حضور در صدا و سیما را ندارند، افزود: عده‌ای از نمایندگان آقای ضرغامی و برنامه‌های صدا و سیما را مورد انتقاد قرار دادند و ممنوع‌التصویر شدند  بنده به‌عنوان ناظر بر صدا و سیما از سوی مجلس این مورد را بارها تذکر دادم.

اتحاد اصولگرایان شرط موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری گفت: اردوگاه اصلاح‌طلبی حرکت چراغ خاموش خود را بسیار حساب شده آغاز کرد و اگر اصولگرایان با وحدت در این انتخابات حضور نیابند دچار مشکل می‌شوند.

وی انتخابات آتی را نیز دو قطبی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دانست و اعلام داشت: اصلاح‌طلبان حضور در استان‌ها و مجامعی مانند مجامع دانشجویی را نیز آغاز کردند.

انتهای پیام/2296/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول