اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی بوشهر:

پلیس در مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز جدی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پلیس بوشهر با جدیت و عزمی راسخ در راستای مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز گام برمی‌دارد.

پلیس در مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز جدی است

به  گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حیدر عباس‌زاده صبح امروز به همراه چاپی معاون نیروی انسانی این فرماندهی و هیئت همراه با خانواده‌های شهیدان محمد آورند و حسین صلاحی دیدار و از آنان دلجویی کرد.

وی در این دو دیدار گفت: شهید کسی است که با تمام هستی خود، به دفاع از انقلاب و میهن جان خود را نثار کرد و شهدا با ایثار و از خودگذشتگی خود حافظان انقلاب اسلامی ایران هستند.

عباس‌زاده در ادامه افزود: این انقلاب با خون هزاران شهید ریشه زده و دشمنان و استکبار جهانی نمی‌توانند در حرکت رو به رشد آن، خللی ایجاد کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه همه باید قدردان ایثار شهداء و ادامه‌دهندگان راه سرخشان باشیم گفت: امنیت جزو اساسی‌ترین نیازهای اجتماعی بشر است و حفظ آن از وظایف اصلی پلیس است.

این مقام انتظامی در ادامه ضمن اشاره به تأثیر منفی قاچاق کالا و ارز در برقراری امنیت اجتماعی افزود: پدیده قاچاق علاوه بر اثر سوء اقتصادی به عنوان یک تهدید جدی بر سر راه تجارت آزاد قرار گرفته و هزینه‌های زیادی بر اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

عباس‌زاده تصریح کرد: قاچاق کالا از یک سو درآمدهای گمرکی و مالیاتی را کاهش می‌دهد و از سویی سبب خروج ارز، فرار گسترده سرمایه، افزایش بیکاری و کاهش تولیدات صنعتی داخلی می‌شود.

وی از قاچاق به عنوان یکی از چالش‌های مهم امنیت نام برد و افزود: دولت در برابر این پدیده با وضع ضمانت‌های اجرایی محکم کیفری، واکنش قهرآمیز نشان داده است که نامشروع دانستن قاچاق در قانون اساسی، آوردن قاچاقچیان در شمار اخلالگران نظام اقتصادی و محاکمه آنها در دادگاه‌های انقلاب، تجویز تیراندازی به قاچاقچیان فراری از سوی پلیس از جمله این اقدامات است.

این مقام انتظامی تغییر الگوی مصرف جامعه، ایجاد اشتغال کاذب، افزایش ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی، رشد آسیب‌های اجتماعی، تهدید سلامت و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان، تضعیف فرهنگ کار مفید در مناطق مرزی و تخریب ارزش‌های فرهنگی اجتماعی را از آثار نامطلوب قاچاق نام برد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: پلیس بوشهر با جدیت و عزمی راسخ در راستای مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز گام بر می‌دارد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول