اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

تولید باکیفیت داخلی مشکلات قاچاق کالا را برطرف می‎کند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: تولید انبوه و باکیفیت محصولات داخلی که قابلیت رقابت با کالاهای خارجی داشته باشند بسیاری از مشکلات حوزه قاچاق کالا را برطرف خواهد کرد.

تولید باکیفیت داخلی مشکلات قاچاق کالا را برطرف می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در ششمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه گران‎فروشی یک کسب حرام است اظهار داشت: نظارت مستمر بر بازار یکی از موثرترین راه‎های مبارزه با گران‎فروشی و حرام‎فروشی است.

وی تصریح کرد: دستگاه‎هایی چون صنعت، معدن و تجارت در کنار تعزیرات حکومتی که بخش اعظم کار در این حوزه مربوط به آنهاست باید در شرایطی که دشمن از هر حربه‎ای برای تضعیف نظام استفاده می‎کند، نظارت مستمری بر روی بازار داشته باشند و در اسرع وقت به گزارشات و شکایات مردم رسیدگی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ادامه داد: نظارت مستمر بر بازار، رسیدگی سریع به پرونده‎های افراد متخلف و اعمال قدرت و اجرای حکم قانونی از سوی مراجع قضایی، از مهمترین عواملی است که می‎تواند باعث کوتاه شدن دست سودجویان از بازار شود و جلوی بسیاری از نابسامانی‎ها را در این حوزه بگیرد.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خاطرنشان کرد : در بحث گرانی برخی از کالاها همچنین نیازمند یک بازبینی عادلانه و آگاهانه از قیمت تمام شده محصولات هستیم و نباید صرفاً آنالیز قیمتمان مبتنی بر اظهار نظر تولیدکننده باشد.

وی همچنین نیاز به کار فرهنگی را در متقاعد کردن اینکه مردم با زندگی دینی به کسب و کار حلال بپردازند از دیگر اقدامات موثر در این حوزه برشمرد که بخش اعظمی از این کار فرهنگی باید رسانه‎ای و تبلیغاتی باشد و صدا و سیما می‎تواند نقش موثری را در این حوزه ایفا کند.

جمشیدی با اشاره به طرح شبنم اظهار داشت: در اجرای طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) که مورد تأکید مقام معظم رهبری و پیگیری جدی و اجرایی ریاست جمهوری قرار دارد، مردم می‎توانند خودشان به عنوان ناظران و بازرسان جدی در عرصه بازار حضور داشته باشند و از اول دی ماه، 11 قلم کالایی که مشمول طرح اعلام شده است باید دارای برچسب شبنم باشد در غیر این صورت به عنوان کالای قاچاق توسط ماموران ضبط شده و صاحبان این کالاهای وارداتی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه امروز مخالفان نظام دینی را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد گفت: دسته اول آمریکایی‎ها و صهیونیست‎ها هستند که دشمنی آنها برای همگان آشکار است اما دسته دوم قاچاقچیان هستند که در دو حوزه کالا و موادمخدر همواره به دنبال منافع خود و سودآوری بیشتر از مسیر حرام هستند و در حال آسیب رساندن به نظام و کشور هستند که آنها را هم باید در زمره دشمنان اسلام قلمداد کرد و با آنها مبارزه کرد و جنگید.

وی یادآور شد: طی سال‎های اخیر با اینکه کشور ما درگیر جنگ فیزیکی مستقیم با بیگانگان نیست اما در حوزه قاچاق به ویژه در مناطق مرزی بسیاری از نیروهای نظامی و انتظامی ما در راه مبارزه با قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل آمده‎اند که خون این عزیزان ما را در حوزه فعالیت‎مان به کار، تلاش و فداکاری بیشتر ترغیب می‎کند.

جمشیدی تاکید کرد: در مبارزه با قاچاق باید در سه حوزه اعتقادی، فرهنگی و اقتصادی با وظیفه‎شناسی، بیداری و هوشیاری به اندازه داشته باشیم و در جاهایی که احساس می‎کنیم موانع فیزیکی کارایی لازم را ندارد، فعالیت‎هایمان را در این حوزه بیشتر به سمت نرم‎افزاری و سامانه‎دار کردن پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم تولیدات داخلی را به درجه‎ای از تولید انبوه و باکیفیت برسانیم که بتواند با کالاهای خارجی رقابت کرده و خرید این دست از کالاها به نفع بازار مصرف و خریداران داخلی باشد، آنگاه بسیاری از مشکلات ما در حوزه قاچاق کالا مرتفع خواهد شد و اقدام به قاچاق کالاهای خارجی قطعاً برای سودجویان صرفه‎ای در بر نخواهد داشت.  

این جلسه با حضور قاسمی مدیرکل برنامه‎ریزی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

انتهای پیام/2307/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول