اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

تولیدات تئاتر باید متناسب با نیازهای بومی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: در حوزه تئاتر باید تلاش شود تا تولیدات متناسب با نیازهای بومی باشد.

تولیدات تئاتر باید متناسب با نیازهای بومی باشد

غلامرضا منتظری در حاشیه نشست با اهالی تئاتر استان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مهمترین آسیبی که تئاتر را دچار آسیب کرده، فقدان متون قابل اتکاست که البته این مشکل در کل کشور وجود دارد و لازم است در این حوزه مبادرت به تربیت نویسندگان متعهد و متخصص در مقیاس کشوری شود.

وی خاطر نشان کرد: متون‎هایی که در حوزه تئاتر مورد استفاده قرار می‎گیرد در گذشته به نگارش درآمده و یا در دانشگاه‎ها تولید شده است.

دچار جشنواره‎زدگی شده‎ایم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه دچار جشنواره‎زدگی شده‎ایم متذکر شد: جشنواره‎زدگی عامل رشد نیست و باید تلاش شود تا جشنواره‎ها به سکویی برای ارزیابی مبدل شوند.

توجه به آموزش در حوزه تئاتر یک ضرورت مهم است

منتظری توجه به آموزش را در حوزه تئاتر یک ضرورت مهم خواند و افزود: آموزش‎های تخصصی و عمومی برای رشد و اعتلای تئاتر استان از موضوعاتی است که باید به جدیت به آن پرداخته شود هر چند در طول چند سال اخیر اقدامات متعددی در حوزه آموزش شده است که نمی‎توان آن را نادیده گرفت.

وی یادآور شد: چاله آموزش آنقدر عمیق شده است که باید بیشتر روی آن سرمایه‎گذاری کنیم به دلیل اینکه آنچه تاکنون در بخش تئاتر سرمایه‎گذاری شده خیلی دیده نمی‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز داشت: در جایی که سرمایه‎گذاری شده نتیجه‎اش را دیده‎ایم در جشنواره‎ها نیز آنهایی که رتبه کسب می‎کنند از سوی کارشناسان بارها عنوان شده که این سبک با الهام از فلان دوره آموزشی بوده است که این امر نشان می‎دهد بین آموزش، دانایی و توانایی رابطه معناداری وجود دارد.

منتظری متذکر شد: معتقدم اگر به این جمع‎بندی برسیم که یک سال جشنواره‎ها را تعطیل و هزینه‎اش را در حوزه آموزش صرف کنیم به پیشرفت بهتری در این حوزه خواهیم رسید و این انتظار را دارم در کنار قلمرو ملی، گلستانی‎ها حضور داشته باشند و این امر شدنی است.

وی ادامه داد: می‎توانیم حتی دو یا سه جشنواره را تعطیل کنیم و از چهار تا پنج جشنواره کار شاخص را به طور جدی حمایت کنیم تا علاوه بر راهیابی به جشنواره‎ها پاسخگوی کیفیت کارها نیز باشند.

انتهای پیام/2307/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول