پیام میرکی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از دیدگاه من تئاتر اصفهان روند خوبی را طی میکند و از نظر کیفی رو به بهبود است که این موضوع را در جشنوارههای هر ساله تئاتر شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل تئاتر اصفهان اختلاف اهالی تئاتر با یکدیگر است، تصریح کرد: عدم سازش گروههای مختلف تئاتری سبب میشود که نتوانیم با اتحادی همهجانبه به نتایجی واحد درباره رویکردهای لازم در تئاتر اصفهان برسیم و مشکلات را رفع کنیم.
این کارگردان و بازیگر تئاتر در پاسخ به این سوال که با وجود تعدد گروههای مختلف نمایشی چرا تئاتر اصفهان نسبت به برخی شهرهای دیگر ضعیف است و مخاطب آن را نمیپسندد، گفت: تماشاگران نمایش در اصفهان با روند تئاتر نا آشنا هستند و مقصر این موضوع نیز هنرمندان و دستاندرکاران هنر تئاتر هستند که نتوانستهاند این هنر نمایشی را به درستی جا بیندازند به گونهای که مخاطبان ترجیح میدهند به جای این هنر زنده فیلمی با قیمت بالاتر را در سینما تماشا کنند.
وی ادامه داد: ما نتوانستهایم سلایق عامه مردم را درباره تئاتر برآورده کنیم و این مهجور ماندن و عدم معرفی صحیح تئاتر باعث شده که با وجود گروههای مختلف تئاتری جذب تماشاگر چندانی نداشته باشیم.
این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه مخاطبشناسی در تئاتر نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است، تاکید کرد: سبکی از نمایش در ایران وجود داشته و هنوز نیز رایج است که از نظر علمی تئاتر محسوب نمیشود اما تماشاگران این شیوه را به عنوان تئاتر میشناسند و به نوعی هنگام تماشای نمایش انتظار پشتک و وارو و لودگی دارند.
میرکی افزود: این موضوع باعث میشود اگر تماشاگر با تئاتری جدی در ژانر دفاع مقدس یا اجتماعی روبرو شد آن را مطابق با سلیقه خود نبیند و از تئاتر رویگردان شود بنابراین سوق دادن سلیقه مخاطبان به سمت و سوی صحیح وظیفهای است که اکنون بر دوش هنرمندان و مسئولان تئاتر است.
انتهای پیام/63001/صا/ژ1001