اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار:

تغییر کاربری زراعی ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه مطابق قانون، تغییر کاربری زراعی و باغ‌ها جز در موارد ضروری ممنوع است گفت: تشخیص ضرورت تغییر کاربری اراضی به عهده کمیسیونی است که در استان مازندران تشکیل شد.

تغییر کاربری زراعی ممنوع است

حسن رزاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان فریدونکنار گفت: اهتمام مردم به حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به عنوان یک وظیفه ملی محسوب می‌شود.

وی افزود: نخستین قدم در انجام این فریضه اسلامی و ملی، ایجاد آگاهی‌های لازم در اقشار مختلف جامعه در رابطه با جوانب مختلف موضوع حفظ کاربری عرصه‌های زراعی و باغی کشور باید انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار درباره اراضی تحت شمول این قانون بیان داشت: همه اراضی زراعی و باغی کشور که در خارج از محدوده قانونی شهرها، شهرک‌ها و همچنین روستاهای واجد طرح هادی مصوب واقع شده باشند، مشمول قانون حفظ کاربری می‌شوند.

وی تاکید کرد: محدوده قانونی شهرها، شهرک‌ها و روستاها در قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آنها مصوب 1384، تعیین و تعریف شده است.

رزاقی با بیان اینکه مطابق قانون، تغییر کاربری زراعی و باغ‌ها جز در موارد ضروری ممنوع است، گفت: تشخیص ضرورت تغییر کاربری اراضی به عهده کمیسیونی است که در استان مازندران نیز تشکیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز بدون اخذ موافقت در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تغییر کاربری محسوب می‌شود، جرم هستند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار متخلفان علاوه بر قلع و قمع بنا به پرداخت جزای نقدی یک تا سه برابر بهای اراضی زراعی و باغ‌ها به قیمت روز و با کاربری جدید از سوی مراجع قضایی محکوم می‌شوند.

انتهای پیام/86022/ب/د1000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول