اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان اعلام کرد

مربیان فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق در ایران آموزش می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: برنامه عملیاتی آموزش و تربیت مربیان فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق در ایران مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار گرفته و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

مربیان فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق در ایران آموزش می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سیدجمیل احمدی در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های استان در سنندج اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با کردستان عراق در زمینه ارتقای آموزش مربیانشان در زمینه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای منعقد شده که با توجه به برنامه عملیاتی و زمانبندی انجام شده هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: بخشی از این آموزش‌ها در استان کردستان انجام می‌شود و بخشی دیگر در مرکز تربیت مربی بین‌المللی کرج صورت می‌گیرد.

احمدی با اشاره به روند امور بین‌المللی در این ارتباط، بیان کرد: به دلیل هماهنگی انجام شده با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور این برنامه بدون محدودیت خواهد بود.

وی به ترجمه کتاب‌های آموزشی و فنی در رشته‌های مختلف مانند کامپیوتر به زبان کردی اشاره کرد و گفت: در صورت امکان و موفقیت ادامه این همکاری‌ها و برنامه‌ها شاهد توسعه آن خواهیم بود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان در ادامه افزود: برای آموزش و تربیت مربیان فنی و حرفه‌ای اقلیم کردستان عراق بومی‌سازی استانداردها، ایجاد ساختار مهارتی، تهیه و تولید منابع و دیگر مؤلفه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با تأیید مسئولان عراقی و ارسال لیست مربیان به منظور تعلیم آموزش این افراد ابتدا در استان و سپس در مرکز کرج اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/79001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول